אוהיו: צעיר נעצר בחשד שתכנן לבצע אירוע ירי המוני ב-JCC מקומי
עשרות שוטרים וסוכנים מה-FBI הסתערו על ביתו של ג'יימס רירדון בן ה-20 ביום שישי האחרון, יותר מחודש לאחר שהחקירה נפתחה. בחיפוש נמצאו רובי סער, מחסניות מיוחדות, שיריון גוף ועוד. החקירה החלה לאחר שהעלה וידאו של ירי מכלי נשק אוטומטי ותייג את ה-JCC המקומי

רשויות החוק הפדרליות עצרו צעיר תושב אוהיו לאחר שהוא איים לפגוע בחברי הקהילה היהודית בעיירה ניו מידלטאון, כך מסרו רשויות החוק הפדרליות.

החשוד על רקע כלי הנשק, תחמושת וציוד נוסף שנמצא בביתו (צילום: FBI / משטרת ניו מידלטאון)

הצעיר, ג'יימס רירדון בן ה-20, נעצר ביום שישי האחרון ומואשם בהטרדה ואיומים, וכבר מחר (שני) הוא יובא בפני שופט במחוז מהונינג כדי לקבוע אם ישוחרר עד לתחילת המשפט בעניינו.

כאשר סוכני ה-FBI פשטו על ביתו של רירדון בבוקר יום שישי, הם מצאו והחרימו כמות גדולה של כלי נשק ותחמושת, לרבות מחסניות מיוחדות בעלות קיבולת גבוהה, רובי סער, מסכת גז ושיריון גוף.

וינס ד'אג'ידיו, מפקד המשטרה בניו מידלטאון, מציג את מה שהוחרם בביתו של החשוד (צילום: משטרת ניו מידלטאון)

למשטרה נודע על רירדון כבר בתחילת חודש יולי לאחר שהעלה פוסט לחשבון האינסטגרם שלו. בפוסט זה צורף וידאו של אדם שיורה בכלי נשק אוטומטי כאשר סירנות וצעקות נשמעות ברקע. רירדון תייג את המרכז הקהילתי היהודי ביאנגסטאון (JCC of Youngstown), עיר הממוקמת כעשרה מייל (כ-16 ק"מ) בלבד מניו מידלטאון.

פוסט זה הספיק על מנת לקבוע כי מדובר באיום מפורש לבצע אירוע ירי במקום, ועל כן חקירה נפתחה.

"אנחנו אסירי תודה על העבודה המצוינת שעשו ה-FBI ורשויות החוק המקומיות. נמשיך לעשות ככל הניתן כדי למנוע את התפשטות תנועת הלאומנות הלבנה ותנועות קיצוניות ואלימות נוספות", נכתב ע"י סניף קליבלנד של הליגה נגד השמצה (ADL).

 

תמונת המעצר של רירדון לאחר הפשיטה על ביתו ביום שישי האחרון (צילום: בית המעצר של מחוז מהונינג)

"כאשר נודע לנו על הפוסט שהעלה ב-11 ביולי, מיד פתחנו בחקירה. במהרה החקירה הפכה לרחבה יותר ועירבנו את ה-FBI", הסביר וינס ד'אג'ידיו, מפקד המשטרה בניו מידלטאון.

עוד סיפר מפקד המשטרה כי רירדון הוא אנטישמי ומשתייך לתנועת העליונות הלבנה: "הוא נכח בהפגנת 'איחוד הימין' בשארלוטסוויל ב-2017", הוא אמר כשהוא כמובן מתייחס להפגנה שהסתיימה בצורה אלימה ביותר עם דריסתה למוות של מפגינת נגד. במהלך החיפוש בביתו של רירדון נמצאו כתבי תעמולה של תנועת העליונות הלבנה, כמו גם ספרים בעלי תוכן אנטישמי.

המשטרה המקומית אף מסרה כי תיגברה את מערך האבטחה סביב בתי הכנסת והמרכז הקהילתי, ותגבור זה צפוי להימשך ככל הנראה עד אחרי חגי תשרי. האזור במזרח אוהיו בו החשוד נעצר נמצא במרחק נסיעה של כשעה מבית הכנסת "עץ חיים" בפאתי פיטסבורג בו 11 מתפללים יהודים נרצחו אשתקד.

YOU MIGHT ALSO LIKE