תקלה מסתורית השביתה את נמלי התעופה בארצות הברית
בשיא העומס של יום שישי, מערכת המחשוב של סוכנות המכס והגנת הגבולות קרסה ועומסים כבדים נרשמו מניו יורק ועד לוס אנג'לס. בשלב מסוים חלק מהנוסעים לא הורשו לרדת ממטוסים. בשלב זה אין הוכחה כי מדובר בפעולה מכוונת, אך הרשויות חוקרות את העניין באופן יסודי

נוסעים בטיסות בינלאומיות אשר נחתו בארצות הברית אתמול (שישי) נתקעו שעות ארוכות בתורים לבדיקת דרכונים בשל קריסת מערכת המחשוב, כך על פי סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP).

הכניסה לנמה"ת JFK, אתמול (צילום: טוויטר)

תחילת התקלה בסביבות השעה 5:00 אחה"צ (שעון חוף מזרחי) כאשר עשרות אלפי נוסעים נחתו בנמלי תעופה עמוסים כגון ניו יורק-קנדי, ניוארק, אטלנטה, מיאמי, סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס.

היות שסוכני ה-CBP נדרשו לבצע בדיקות ידניות ללא מערכת המחשבים, התהליך התארך באופן משמעותי ובתוך זמן קצר נוצרו עומסים גדולים בביקורת הדרכונים. רק כעבור קרוב לשעתיים התקלה הסתיימה.

"התקלה משפיעה על כל מערכת המחשבים של סוכנות המכס והגנת הגבולות, ואנו פועלים על מנת לטפל בהפרעה הטכנולוגית מהר ככל הניתן. בשל התקלה, צפויים תורים ארוכים מהרגיל. נעשה מאמץ לבצע את תהליך הבידוק מהר תוך כדי שמירה על רמת ביטחון גבוהה ביותר", נמסר מה-CBP עם פרסום התקלה.

נוסעים המתינו שעות ארוכות בשל התקלה (צילום: טוויטר)

כבר אמש עלה החשש כי מדובר בתקיפה מכוונת ולא בתקלה, אך ה-CBP הודיעה כי "בשלב זה אין כל אינדיקציה המצביעה על כך שמדובר בהאקרים".

באופן מדהים, לא היו ביטולי טיסות או עיכובים משמעותיים בעקבות האירוע, אם כי לא מעט נוסעים פספסו את טיסות ההמשך. הרשתות החברתיות התמלאו בתמונות של נוסעים, שרבים מהם נאלצו להעביר את הלילה בבתי מלון (בעיקר נוסעים שנחתו בנמלי תעופה קטנים יותר בחוף המזרחי).

בשלב מסוים במהלך התקלה, נוסעים לא הורשו לרדת ממטוסים בגלל העומס הגדול שנוצר. 

YOU MIGHT ALSO LIKE