על רקע שורה של תקריות מביכות, משרד ההגנה הורה "לבחון מחדש את תרבות היחידות המובחרות"
בחודשים האחרונים דווח על פרשות חמורות בהם מעורבים חיילי היחידות המיוחדות של ארה"ב, לדוגמה שימוש בסמים ומחלקה שלמה שהוחזרה מעיראק בשל בעיות משמעת. אי לכך הורה הגנרל קלארק, שאחראי על כל היחידות הללו, על תחקיר מעמיק

על רקע מספר אירועים מביכים שנרשמו בתקופה האחרונה בקרב חיילי יחידת "אריות הים", לרבות דיווחים על תקיפה מינית ושימוש בקוקאין, מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים (SOCOM) הורה לפתוח לבחון מחדש את התרבות הנהוגה ביחידות המיוחדות השונות.

חיילי יחידת אריות הים במהלך אימון (צילום: AP)

"התקריות האחרונות מעלות סימני שאלה בנוגע לתרבות והאתיקה שנהוגה ביחידות המיוחדות, והן מאיימות לפגוע באמון שמשרד ההגנה מעניק לנו", כתב הגנרל ריצ'רד ד. קלארק, מפקד SOCOM. ראוי לציין כי לא מדובר בריצ'רד א. קלארק שהיה בכיר במערכת המודיעין בעת פיגועי 9/11.

בהודעתו של הגנרל לא צויינו תקריות ספציפיות, אם כי ניתן להעריך כי קיים קשר בין ההודעה לבין הדיווחים מחודש יולי לפיהם מחלקה שלמה של אריות הים נשלחה בחזרה לבסיסה בסן דייגו ממשימה קרבית בעיראק בעקבות מה שהוגדר כ"הידרדרות משמעותית במשמעת של החיילים".

בתקרית אחרת שאירעה מוקדם יותר השנה דווח כי מחלקה נוספת של אריות הים אשר הוצבו בבסיס בווירג'יניה השתמשו בסמים מסוג קוקאין.

 

הפנטגון - משרד ההגנה האמריקאי (צילום: Shutterstock)

 

כמפקד פיקוד המבצעים המיוחדים, קלארק אחראי על כל היחידות המובחרות, ביניהן צוות 6 של אריות הים וכוח דלתא, החל משלב ההכשרה של החיילים וכלה בפן המבצעי. כבעל סמכות רחבה מאוד, קלארק ניצל זאת כדי להורות על תחקיר בשני שלבים אשר יסתיים עד חודש נובמבר הקרוב.

בחלק הראשון ישתתפו אנשי היחידות המיוחדות אשר כבר פרשו משירות פעיל, כמו גם מספר אזרחים בעל ידע בתחום של אתיקה צבאית. החלק השני ואולי המקיף יותר יתבצע ביחידות המיוחדות עצמן. כל שלבי ההכשרה ייבדקו, למשל כיצד חיילים בשלב הטירונות לומדים על אתיקה או כיצד להתמודד עם כישלון.

 

הגנרל ריצ'רד ד. קלארק, מפקד פיקוד המבצעים המיוחדים (צילום: פייסבוק)

 

בפיקוד המבצעים המיוחדים משרתים כ-65 אלף חיילים, ואליהם מצטרפים כ-6,700 אזרחים (בדומה לאזרח עובד צה"ל בישראל), ולכן ידרשו כשלושה חודשים על מנת להשלים את התחקיר באופן יסודי.

לאחר סיום התהליך, דו"ח המסקנות יפורסם ויהיה נגיש לציבור הרחב, אולם קודם לכן הוא יישלח לוועדות הכוחות המזוינים בקונגרס ויעבור צנזורה של חומר מסווג.

YOU MIGHT ALSO LIKE