"שנאתה לישראל חזקה מהאהבה לסבתה": ישראל אישרה לטליב להגיע והיא חזרה בה‎
הבוקר נרשם פרק נוסף בסוגיית ביקור חברות הקונגרס בעקבות מכתב שנשלח אתמול מטליב לשר הפנים דרעי, שאישר לה להיכנס למדינה כמחווה הומניטרית. אך חברת הקונגרס השנויה במחלוקת החליטה לבטל את הביקור בטענה שמדובר ב"השפלה המקדמת מדיניות גזענית"

חברת הקונגרס רשידה טליב החליטה לבקר את ביקורה בישראל זמן קצר לאחר ששר הפנים אריה דרעי הודיע כי יאפשר לה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית מטעמים הומינטריים כדי שתבקר את סבתה בת ה-90.

שר הפנםי דרעי וחברת הקונגרס טליב (צילום: רויטרס)

הודעת הביטול מגיעה על רקע ההחלטה המקורית של ממשלת ישראל שלא לאפשר לטליב וחברת קונגרס דמוקרטית נוספת, אילהאן עומאר, להיכנס לישראל או לשטחי הרשות. הבוקר, חברת הקונגרס טליב צייצה: "לא אתן למדינת ישראל להשפיל אותי כדי לקדם מדיניות גזענית...סבתא שלי לא רוצה שישתיקו אותי ושיתייחסו אליי כאל פושעת. החלטתי שקיום הבקיור תחת התנאים הללו נוגדת את כל מה שאני מאמינה בו", כתבה חברת הקונגרס הדמוקרטית ממישיגן.

שר הפנים דרעי לא נשאר חייב וצייץ בחזרה: "חברת הקונגרס טליב זה עתה צייצה והודיעה שלא תגיע לישראל. רק אתמול היא שלחה לי מכתב ובו ביקשה לבקר את סבתא שלה בת ה-90 כי 'יתכן שזו תהיה ההזדמנות האחרונה לפגוש אותה'. אני אישרתי את בקשה זו כמחווה הומניטרית, אך בפועל זו הייתה בקשה פרובוקטיבית שנועדה לפגוע בישראל. מסתבר ששנאתה לישראל חזקה מהאהבה לסבתה", הוא כתב.

מלחמת הציוצים בין שר הפנים דרעי וחברת הקונגרס טליב (צילום: רויטרס / טוויטר)

מכתב נשלח אתמול (חמישי) לשר הפנים ובו טליב כתבה באופן מפורש כי "אכבד את כל ההגבלות ולא אעודד אנשים לפתוח בחרם כנגד ישראל במהלך ביקורי", אך כאמור היא בכל זאת בחרה שלא להגיע.

זמן קצר לאחר שהודיעה שלא תגיע, לשכתה של טליב פרסמה את ההודעה הבאה: "ממשלת ישראל משתמשת באהבה שלי לסבתי וברצון שלי לראות אותה כדי להשתיק אותי, דבר שמשקף עד כמה לא מדובר בדמוקרטיה ועד כמה ישראל מפחדת שאחשוף את האמת בנוגע למה שעובר על פלסטינים שחיים תחת הכיבוש שזוכה לתמיכה מארה"ב".

אתמול, ראש הממשלה נתניהו התייחס לפרשה ואמר: "כדמוקרטיה תוססת וחופשית, ישראל פתוחה לכל מבקר ולכל ביקורת, עם יוצא מן הכלל אחד. החוק בישראל אוסר על כניסת אנשים הקוראים להחרים את ישראל, כפי שמקובל גם בדמוקרטיות אחרות שמונעות כניסה של אנשים שעל פי תפיסתן פוגעים במדינה. כך נהגה גם ארה"ב כלפי חבר כנסת ישראלי וכלפי אנשי ציבור אחרים בעולם. חברות הקונגרס עומאר וטליב הן פעילות מובילות בקידום חקיקת חרמות נגד ישראל בקונגרס", הוא אמר.

המכתב ששלחה חברת הקונגרס למשרד הפנים (צילום: רויטרס)

ובמקביל לחברת הקונגרס טליב, גם חברת הקונגרס עומאר ממשיכה לתקוף את ישראל: איסור כניסת המוסלמים של טראמפ הוא מה שישראל מיישמת, הפעם כנגד שתי חברות קונגרס אמריקאיות. איסור כניסתנו לישראל לא רק מגבילה את היכולת שלנו ללמוד מישראל, אלא גם חוסמת את כניסתנו לשטחים הפלסטינים. לצערי, ההחלטה לא מפתיעה כאשר מתחשבים בעמדות שראש הממשלה נתניהו הציג בפומבי, לרבות התנגדות לשלום, הגבלה על חופש התנועה של הפלסטינים, הגבלת החשיפה למציאות הקשה של הכיבוש וקשריו עם איסלאמפוב כמו דונלד טראמפ".

YOU MIGHT ALSO LIKE