חקירת אירוע הירי באוהיו: אלכוהול, זאנקס וקוקאין נמצאו בדמו של היורה
11 ימים מאז שקונור בטס פתח באש באזור בילוי עמוס באנשים, ולמשטרה המקומית אין עדיין קצה חוט לגבי המניע. חברו של היורה נעצר לאחר שהתגלה כי סייע לו להשיג את כלי הנשק, אולם ככל הנראה הוא לא ידע כלל על הכוונה לטבוח בהמונים. שוטרים הצליחו לירות למוות בחשוד 32 שניות בלבד לאחר שפתח באש

הצעיר שפתח באש באזור בילוי עמוס בדייטון לפני כעשרה ימים היה תחת השפעת סמים בעת האירוע הקשה, כך על פי רשויות החוק באוהיו.

שוטרים משיבים אש והורגים את היורה, כחצי דקה לאחר שפתח במסע הקטל (צילום: רויטרס)

על פי המשטרה המקומית, בדמו של קונור בטס שרצח תשעה בני אדם ופצע 27 נוספים נמצאו שרידי אלכוהול, זאנקס (תרופה נגד חרדה) וקוקאין. בנוסף, בחיפוש על גבי גופתו של הצעיר נמצאה שקית עם חומר לבן שבהמשך התברר כקוקאין.

כזכור, אירוע הירי הקטלני התרחש בלילה שבין שבת לראשון, שעות בודדות לאחר שצעיר טבח בעשרות בסניף וולמארט בעיר אל פאסו. היות שבטס נורה למוות בידי השוטרים שנכחו באזור, החוקרים עדיין לא הצליחו לייחס מניע למעשיו.

היורה, קונור בטס, וחברו שנעצר, איתן קולי (צילום: AP / משרד השריף במחוז מונטגומרי)

מה שכן התברר לרשויות אכיפת החוק במערב אוהיו הוא שחברו של בטס סייע לו להשיג שיריון גוף, מחסניות בעלות קיבולת של 100 כדורים ותוספות לכלי הנשק כגון ידית הסתערות. השבוע הודיעה המשטרה בדייטון שאותו חבר - איתן קולי בן ה-24 - נעצר. כתב אישום יוגש נגדו לאחר ששיקר כאשר רכש את הנשק והצהיר שאינו משתמש בסמים. במשטרה ציינו כי הוא לא יואשם בסיוע לבטס.

"למען הסר ספק, אין שום דבר שמוכיח שקולי היה מודע לכוונתו של בטס לטבוח בהמוני, וכתב האישום שהוגש נגדו הוא נפרד לחלוטין מאירוע הירי שהתרחש ב-4 באוגוסט", אמר בנג'מין גלסמן, התובע הפדרלי בדרום אוהיו. ככל הנראה, קולי סייע לבטס לרכוש את הנשק כדי להסתיר את זה מהוריו: "בטס ביקש מחברו לאחסן את כלי הנשק בדירתו", נכתב בכתב האישום.

"לחוקרי ה-FBI קולי סיפר שהוא והיורה השתמשו בסמים קשים ומריחואנה, 4-5 פעמים בשבוע בין 2014 ל-2015", אמר גלסמן.

תשעת ההרוגים באירוע הירי הקשה בדייטון (צילום: AP)

 

השבוע חשפה המשטרה המקומית כי אירוע הירי כולו ארך 32 שניות בלבד, אך בזמן קצר זה בטס הצליח להרוג 9 אנשים, לרבות אחותו מייגן בת ה-22 (שאיתה ועם חברתה הוא הגיע לאזור הבילוי - החברה נורתה אף היא ושרדה).

YOU MIGHT ALSO LIKE