רוד איילנד: מאות יהודים הפגינו כנגד מדיניות ההגירה הפדרלית, סוהר פצע 2 מהם עם מכוניתו
ארגון Never Again Action עמד מאחורי ההפגנה בצפון פרובידנס ופרסם תיעוד של הרגעים בהם הטנדר פוגע בקבוצת המפגינים ההמומה. התובע הכללי, המושלת וחבר קונגרס של רוד איילנד קוראים לחקור את האירוע באופן יסודי

רשויות החוק במדינת רוד איילנד פתחו בחקירה בעקבות האירוע שהתרחש אתמול מחוץ למתקן כליאה של רשויות ההגירה הפדרליות, במסגרתו לפחות שני מפגינים יהודים נפצעו כאשר סוהר שעובד במקום פגע במפגינים עם מכוניתו.

עדכון (5:52 אחה"צ שעון חוף מזרחי / 2:52 בצהריים שעון חוף מערבי): הסוהר המעורב באירוע, ששמו לא פורסם, הוצא לחופשה ללא תשלום עד תום החקירה.

מתוך התיעוד שהועלה לרשתות ע"י ארגון Never Again Action (צילום: פייסבוק)

המפגינים משתייכים לארגון היהודי "Never Again Action" - אותו ארגון שעמד מאחורי הפגנה שאירעה בתחילת חודש יולי בעיר אליזבת' שבניו ג'רזי, הפגנה שהסתיימה עם מעצרם של 36 יהודים. אמש הגיעו חברי הארגון למתקן הכליאה בעיר סנטרל פולס, פרבר צפוני של פרובידנס. הם בחרו בבית כלא זה ("מתקן הכליאה וויאט") מכיוון שסוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) עושה בו שימוש.

בסרטון שפורסם ע"י הארגון ניתן לראות טנדר שחור שבו נוהג אדם במדים - ככל הנראה סוהר במתקן. על פי החשד, המפגינים חסמו את דרכי הגישה למקום ועל כן הסוהר החליט לפנות אותם באופן שבחר. חשוב לציין שנהג הטנדר לא דהר לעבר המפגינים, כפי שניתן לראות בסרטון.

המפגינים ההמומים החלו לצעוק לעבר הנהג "העולם כולו צופה בך", ואחד מהם אף נתלה על ארגז הטנדר. בנוסף, לפחות מפגין אחד נראה כשהוא מתיז מים לעבר הנהג.

מתוך התיעוד שהועלה לרשתות ע"י ארגון Never Again Action (צילום: פייסבוק)

בשלב זה, איש לא נעצר, אך התובע הכללי של רוד איילנד הורה לפתוח בחקירה יסודית. גם מושלת המדינה, ג'ינה ריימונדו, התייחסה לאירוע ואמרה: "אני שותפה לזעם שתושבי רוד ריילנד חשים בעקבות האירוע שתועד מחוץ למתקן הכליאה וויאט. רוד איילנד וארצות הברית כולה נבנו על בסיס הרעיון שכל אחד יכול להפגין באופן פומבי ושקט", היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

חבר הקונגרס דיויד סיצילין, שמייצג את המדינה בוושינגטון, כינה את הסרטון כ"מטריד מאוד" כאשר התייחס לאירוע בטוויטר: "הזכות להפגין כנגד הממשלה היא עקרון חשוב לדמוקרטיה שלנו, אני מפציר ברשויות בבית הכלא לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה", הוא כתב.

בתי החולים בעיר סירבו לומר אם העניקו טיפול לפצועים בעקבות האירוע, אך מארגון Never Again Action נמסר כי שני פצועים נזקקו לפינוי, האחד בשל פגיעה בגבו והשני בשל שבר ברגלו.

על פי הארגון, כ-600 איש הפגינו אמש נגד מדיניות ההגירה של הממשל הפדרלי כאשר מתוכם כ-30 חסמו את הגישה למקום בשעות שקדמו לאירוע שתועד.

YOU MIGHT ALSO LIKE