4 שנים לאחר שברח מדרום קליפורניה: נעצר חשוד ברצח אשתו
במהלך סוף השבוע הרשויות במקסיקו הצליחו לעצור את פיטר צ'אדוויק, שמואשם ברצח ב-2012 ועקבותיו נעלמו בשנת 2015. הנסיבות שהובילו למעצרו של המיליונר טרם התבררו, אך יתכן שפרס כספי בסך 100 אלף דולר אשר הוכרז בשנה שעברה תרם לאיתורו

רשויות החוק במחוז אורנג' (דרום קליפורניה) הצליחו לעצור מולטי מיליונר החשוד ברצח אשתו, וזאת בתום מצוד שנמשך כ-4 שנים.

צ'אדוויק בהגעתו ל-LAX, הבוקר (צילום: חדשות סי. בי. אס.)

פיטר צ'אדוויק בן ה-55, ששמו הוצב ברשימת המבוקשים של שירות המרשלים של ארצות הברית, נעצר אמש (ראשון) מחוץ לגבולות ארצות הברית והוחזר למדינה. הבוקר הוא נחת בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס כשהוא אזוק בידיו ומלווה במספר אנשי חוק.

על פי כתב התביעה במחוז אורנג', צ'אדוויק רצח את אשתו - קווי צ'ו צ'אדוויק בת ה-46 - והשליך את גופתה לפח אשפה מחוץ לתחנת דלק בסן דייגו ב-2012. הוא נעצר כעבור זמן קצר בסמוך לגבול עם מקסיקו לאחר שאחד השכנים של בני הזוג דיווח למשטרה על היעדרותם.

תחילה הסביר צ'אדוויק כי מישהו אחר רצח את אשתו ואילץ אותו להיפטר מהגופה ולעבור את הגבול למקסיקו, אולם בהמשך הוא הודה שבדה את הסיפור.

 

צ'אדוויק נעצר והועבר לחזקת רשויות החוק בדרום קליפורניה (צילום: חדשות סי. בי. אס.)

 

לצ'אדוויק התאפשר להשתחרר בערבות לאחר שהצליח לגייס סכום של כמיליון דולר ולאחר שכפר באשמה. בית המשפט דרש ממנו להפקיד את שני הדרכונים שבהם החזיק (אמריקאי ובריטי) עד תום ההליכים נגדו. בנוסף, ביהמ"ש קבע שהוא יגור ביחד עם אביו בעיר סנטה ברברה עד שיחל המשפט.

התפנית אירעה בשנת 2015 כאשר רשויות החוק הבינו שצ'אדוויק נעלם. הוא קיבל זימון להגיע לשימוע מקדים בעניינו אך לא הופיע בבית המשפט. בשנה שעברה, המשטרה בניופורט ביץ' ניסתה לחדש את התעניינות הציבור בפרשה (ובכך אולי להביא למעצרו של החשוד ברצח) ועל כן היא הפיקה סדרת פודקאסטים בשם "Countdown to Capture".

בחיפוש שנעשה בבית אביו בסנטה ברברה התגלו מספר ספרים המסבירים כיצד ניתן לשנות זהות וכיצד ניתן לחיות במנוסה תמידית. עוד התגלה כי צ'אדוויק הוציא מאות אלפי דולרים מחשבון הבנק שלו ימים ספורים לפני שנעלם. מאז שנעלם, החוקרים סבורים שצ'אדוויק הצליח לצאת מארצות הברית למרות שאין בידיו דרכונים. השערה זו קיבלה תוקף נוסף כאשר הוא נעצר ביום ראשון האחרון במקסיקו.

 

מסיבת עיתונאים שנערכה בספטמבר 2018 בה המשטרה חושפת את הפודקאסט והפרס הכספי שהוצע (צילום: משטרת ניופורט ביץ')

 

בשלב זה לא ידוע מהן הנסיבות שהובילו למעצרו, אך מסיבת עיתונאים מתוכננת להתקיים מחר. לפני קצת פחות משנה, בספטמבר 2018, הוחלט להציע פרס כספי בסך 100 אלף דולר עבור מידע שיוביל למעצרו. מדובר ב-25 אלף דולר משירות המרשלים ו-75 אלף דולר שהגיעו מעיריית ניופורט ביץ' ותרומות יחידים.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE