לראשונה מזה חודשים: פחות מ-100 אלף מהגרים הגיעו לגבול ארה"ב-מקסיקו
במהלך חודש יולי נרשמה ירידה של 43% בכמות המהגרים שנצפו בגבול הדרומי, כך מסר השר לביטחון מולדת בביקורו בעיר הגבול יומה, והוסיף כי "המצב משתפר, אבל אנחנו עדיין במשבר". לדבריו, כיום ישנם רק כ-160 ילדים עצורים, וזאת לעומת יותר מאלף לפני כחודש וחצי. הוא מבהיר: "אנחנו עדיין במשבר"

לראשונה מזה חמישה חודשים, כמות המהגרים שבאו במגע עם רשויות ההגירה בגבול ארה"ב-מקסיקו ירדה מתחת לרף ה-100 אלף, כך עולה מנתונים ממשלתיים שפורסמו השבוע.

גבול ארה"ב-מקסיקו ב-2016 (צילום: Getty Images)

על פי הנתונים, במהלך חודש יולי, שוטרי סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) נפגשו עם 82,049 איש שהגיעו לגבול ארה"ב-מקסיקו, ירידה של 21% לעומת חודש יוני (אז נרשמו 104,344 איש) וירידה של 43% לעומת חודש מאי.

על פי הודעת הסוכנות, אחת הסיבות לירידה בנתון היא שרשויות ההגירה במקסיקו וגואטמלה הגבירו את שיתוף הפעולה שלהן עם ארה"ב. עוד נמסר מה-CBP כי נרשמה ירידה בכמות המשפחות וכמות הקטינים ללא ליווי שמגיעים אל הגבול.

נתונים אלה שנאספו מהגבול הדרומי מהווים דרך מרכזית עבור הממשל האמריקאי בראשות הנשיא טראמפ לאמוד את מידת ההצלחה של מדיניות ההגירה, והנשיא עצמו בוודאי ישמח לראות את הירידה בנתונים לאחר שנרשמה עלייה דווקא בשנתיים הראשונות לכהונתו.

במשרד לביטחון מולדת שמחים מהירידה בכמות המשפחות שמגיעות לגבול (צילום: Getty Images)

הנתונים שפורסמו מגיעים ימים ספורים לאחר אירוע הירי הקטלני בסניף וולמארט באל פאסו בו 22 נרצחו. החשוד באירוע זה נעצר, ומחקירתו עולה שהוא פרסם פוסטים בעלי תוכן גזעני ואנטי-הגירתי דקות ספורות לפני התקיפה המזעזעת.

השבוע הגיע הנשיא טראמפ לאל פאסו ואל העיר דייטון שבאוהיו, שם התרחש אירוע ירי המוני נוסף שעות בודדות לאחר הטבח בטקסס. בשתי הערים הנשיא התקבל בהפגנות ומחאות, ורבים באל פאסו אף האשימו את הנשיא בכך שהוא תורם לשכיחות של אירועים אלה באמצעות המילים הקשות שלו כנגד מהגרים.

כמובן שסוגיית ההגירה אינה חדשה, והיא הייתה במרכז השיח הלאומי בחודשים האחרונים. כזכור, בתחילת השנה דווח על תנאי כליאה קשים ביותר בהם מוחזקים מהגרים לא חוקיים, לרבות ילדים שהוחזקו במשך שבועות ארוכים במתקנים שלא נועדו לשהייה של יותר מ-72 שעות. בעקבות הסערה שנוצרה, מנהל סוכנות המכס והגנת הגבולות הגיש את התפטרותו בשלהי חודש יוני.

"המצב משתפר, אבל אנחנו עדיין במשבר": קווין מקאלינן, השר לביטחון מולדת בפועל (צילום: Getty Images)

הנתונים פורסמו אתמול (חמישי) ע"י קווין מקאלינן, השר לביטחון מולדת בפועל. השר כינס מסיבת עיתונאים בעיר הגבול יומה (אריזונה) וסיפר שבאמצע חודש יוני נספרו 1,250 ילדים שהיו בחזקת רשויות ההגירה במשך יותר מ-72 שעות. נכון ליום רביעי האחרון, נתון זה עומד על 160 כאשר זמן ההמתנה עד לשחרור עומד על כ-24 שעות בממוצע.

עוד סיפר כי בחודש יוני היו כ-10 אלף משפחות במתקני הכליאה, וכיום הנתון עומד על כאלפיים. מבחינת יחידים (כאלה שהגיעו לבדם, ללא בני משפחה) נרשמה ירידה מ-8 אלף לאלפיים.

השר מקאלינן הסביר כי מדי קיץ נרשמה ירידה בנתון, בעיקר הודות למזג האוויר החם שמקשה על ההגעה לגבול, אך בו בזמן הדגיש כי הירידה של השנה היא גדולה מזו של אשתקד: "המצב משתפר מיום ליום בכל פרמטר שנמדד, אבל חשוב מאוד שנבהיר שאנחנו עדיין נמצאים במצב של משבר", הוא אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE