"אין סיכוי שזה היה קורה בלעדיה": ישראלית הורשעה בהונאת משקיעים של 145 מיליון דולר
בית המשפט הפדרלי במרילנד קבע כי לי אלבז בת ה-38 אשמה בארבעת הסעיפים החמורים שהוגשו נגדה. בעוד חודשים ספורים היא תשוב למקום כדי לשמוע את גזר דינה, שצפוי להיות ממושך. על פי החשד, אלבז ניהלה את התרמית כולה וסיפקה את השקרים שבאמצעותם העובדים רימו עשרות אלפי לקוחות

לי אלבז בת ה-38 הורשעה במהלך יום רביעי בבית המשפט הפדרלי במרילנד בהונאת ענק של עשרות אלפי משקיעים מרחבי העולם, וזאת במטרה להשיג במרמה עשרות מיליוני דולרים.

אלבז בעת ההגעה לביהמ"ש בחודש שעבר (צילום: AP)

אלבז, שהיא כמובן אזרחית ישראלית, תשוב לביהמ"ש בעוד ארבעה חודשים - ב-9 בדצמבר - כדי לשמוע את גזר הדין לאחר שהיא נמצאה אשמה בשלושה סעיפים של הונאה מרחוק ("wire fraud") וסעיף נוסף של קשירת קשר לביצוע הונאה מרחוק. על פי דובר משרד המשפטים, פיטר קאר, השופט הפדרלי שיקבע את גורלה של אלבז יכול להטיל עד 20 שנות מאסר על כל אחד מארבעת הסעיפים הללו.

בזמן שהיא המתינה לתחילת המשפט, אלבז שוחררה בערבות וגרה עם קרוב משפחה באזור סן פרנסיסקו. אחרי שחבר המושבעים בתיק מצא כי אלבז אשמה, השופט הפדרלי ג'ורג' הייזל הורה לעצור אותה. את מעצרה אישר עורך דינה של אלבז.

אלבז כיהנה כמנכ"לית חברת האופציות הבינאריות הישראלית "יוקום תקשורת", ועל פי כתב האישום חברות-בנות של "יוקום" - "ביינארי-בוק" ו-"ביג-אופשן" - הבטיחו לעשרות אלפי אנשים החזרים גבוהים בסיכון נמוך על כספם, וזאת באמצעות השקעה באופציות בינאריות. אנשי המכירות הטלפונים הציגו את עצמם כברוקרים לגיטימיים מבלי שגילו שבפועל הם עובדים מישראל.

ראש אטקינסון, התובע שנבחר ע"י משרד המשפטים לתיק, טען בפני חבר המושבעים במהלך הדיון האחרון שאלבז "הכשירה את העובדים בעצמה ולימדה אותם לשקר למשקיעים תוך כדי שהיא פעלה באופן שלא הותיר להם סיכוי לקבל את כספם בחזרה".

"אין שום סיכוי שהונאת הענק הזו הייתה מתבצעת ללא לי אלבז. כל העובדים סיפרו את אותם השקרים כי זה מה שהגברת אלבז אמרה להם לעשות", אמר אטקינסון במהלך המשפט.

אלבז ועורך דינה, בארי פולק, מגיעים לביהמ"ש בחודש שעבר (צילום: AP)

אלבז היא אחת מ-15 נאשמים בפרשה החמורה, אך היא הראשונה שהתיק נגדה מגיע לבית המשפט. עד כה, חמישה מן החשודים הודו באשמה והסכימו לשתף פעולה עם החוקרים. בפברואר האחרון הוגש כתב אישום כנגד תשעה חשודים נוספים, ביניהם הבעלים של "יוקום" - יוסי הרצוג. 

על פי החשד, במסגרת תרמית הענק נלקח מהמשקיעים סכום כולל של כ-145 מיליון דולר. בנוסף, מתוך עשרות אלפי קורבנות, אלפים הם תושבי ארצות הברית.

המשפט היה אמור להתחיל בתחילת השנה, אולם אלבז החליפה את עורכי דינה ועל כן קיבלה הארכה כדי להכין את ההגנה המשפטית שלה. בחודש שעבר המשפט נפתח, וביום חמישי האחרון החל שלב הדיונים של חבר המושבעים. אתמול (שלישי) השופט נאלץ להחליף את אחד מ-12 חברי חבר המושבעים לאחר שזה הודה ששמע מישהו מדבר באופן שלילי על אלבז במסעדה מקומית במהלך סוף השבוע.

עורכי דינה של אלבז ניסו לנצל את ההחלפה כדי לבקש משפט חדש, אך ביהמ"ש דחה את הבקשה על הסף. "די ברור שחבר המושבעים התקשה להגיע להחלטה, אנחנו סבורים שהם טעו בהחלטה שלהם", אמר בארי פולק, עורך דינה של אלבז. עוד אמר פולק במהלך המשפט כי "העובדים שהונו את הלקוחות הונו גם את גברת אלבז", אך כאמור חבר המושבעים לא קיבל את הטענה ומצא אותה אשמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE