ממשל טראמפ הקצה 10 מיליון דולר לטובת קורסי לימוד למבחני האזרחות
על פי הודעת המשרד לאזרחות ושירותי הגירה, הסכום יועבר לארגונים כדי להציע יותר קורסים עבור תושבי קבע. בנוסף, המשרד הודיע כי בשנה הבאה יחולו מספר שינויים במבחן, אך בשלב זה הם לא פורסמו

למרות מספר התבטאויות מעוררות מחלוקת בנושא ההגירה מצדו של נשיא ארצות הברית, הממשל בראשותו של טראמפ הקצה השבוע כ-10 מיליון דולר כדי לסייע לבעלי הגרין קארד להפוך לאזרחים אמריקאים.

מבחן האזרחות של ממשל ארה"ב (צילום: USCIS)

השבוע חשף המשרד לאזרחות ושירותי הגירה (USCIS) כי מלגות בסך 10 מיליון דולר יועברו לארגונים ברחבי המדינה אשר מלמדים קורסי הכנה לקראת מבחני האזרחות.

מבחנים אלה עלולים להיות המכשולים הגדולים בדרכו של תושב קבע (מחזיק תעודת "קרין קארד") לקבלת האזרחות המלאה. הניגש למבחן זה צריך להוכיח שהוא יודע אנגלית בסיסית (דיבור, קרוא וכתוב) ולעבור מבחן בנושאים כגון היסטוריה אמריקאית וממשל.

ארגוני הגירה רבים ברחבי ארצות הברית מעבירים קורסים, אך בשל מגבלה תקציבית הם בדרך כלל יכולים לסייע אך ורק לבעלי הכנסה מועטה. כעת אותם ארוגונים יוכלו להגיש את בקשה ל-USCIS כדי לקבל מימון עבור קורסים נוספים.

המשרד לאזרחות ושירותי הגירה הקצה 10 מיליון דולר לטובת קורסי הלימוד של מבחן האזרחות (צילום: ויקיקומונס)

עוד הודיע המשרד לאזרחות ושירותי הגירה כי מספר שינויים מתוכננים יתבצעו במבחן האזרחות, אך בשלב זה לא ברור אם השינויים הללו יקרו בדצמבר 2020 או בתחילת שנת 2021.

בימים אלה עובדי אנשי המשרד, כמו גם יועצים מגופים אחרים - בדרכים שבהן ניתן לעדכן את המבחן. בנוסף, נבחנת האפשרות לבצע שינוי גדול בכל הקשור למבחן המילולי שבו מגיש הבקשה מוכיח שהוא יודע לדבר אנגלית.

"המטרה בכל השינויים היא ליצור מבחן אמיתי, מקיף, אחיד ויעיל אשר יקבע את רמת הידע של הנבחן בנושאים הבאים: היסטוריית ארצות הברית, ממשל, עקרונות וערכים", כתב המשרד בהודעה שפורסמה מוקדם יותר השבוע.

כ-750 אלף מחזיקי גרין קארד קיבלו אזרחות מלאה בשנת המס 2018 (צילום: Shutterstock)

במצב כיום, על הנבחן לענות נכון בשש מתוך עשר השאלות בנושא האזרחות וממשל. בחלק של האנגלית, על הנבחן לכתוב ולקרוא לפחות אחד מתוך שלושה משפטים שמוצגים בפניו. המבחן המילולי מדובר בתוצאה של עובר או לא עובר, והיא נקבעת ע"י סוכן ה-USCIS אשר מבצע את המבחן. המשרד לא פירט לגבי איזה שינויים בדיוק צפויים להתבצע במבחן, שעודכן בפעם האחרונה בשנת 2008.

עוד פרסם המשרד כי במהלך שנת המס 2018, כ-750 אלף איש קיבלו אזרחות מלאה: "מדובר בנתון הגבוה מזה חמש שנים", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE