"בלתי יציבה": זוהי מהנדסת התוכנה שפרצה לשרתי "קפיטל וואן"
פייג' תומפסון תוארה ע"י חברים ומכרים כ"מוכשרת אך בעלת התנהגות מעוררת דאגה". מסתבר שהיא סיפרה על הפריצה וגניבת מידע אישי של 100 מיליון איש בפורומים ובחדרי צ'אט של האקרים. כעת נבדק החשד שהיא הקנתה גישה לשרתי החברה במהלך עבודתה בשירותי הענן של אמזון

פייג' תומפסון, מהנדסת תוכנה במקצועה אשר הועסקה בעבר ע"י אמזון, ומי שמואשמת שעמדה מאחורי פריצת הענק לשרתי "קפיטל וואן" וגניבת פרטים אישיים של 100 מיליון איש, בקושי ניסתה להסתיר את הפעילות הלא-חוקית שלה. חוקרי ה-FBI טוענים שהיא בפועל ייחצנה את המעשים.

החשודה בפריצה, פייג' תומפסון, על רקע תמונת הגוף הפיננסי (צילום: FBI / Getty Images)

תומפסון הייתה מוכרת בקהילת ההאקרים של סיאטל תחת שם המשתמש שלה, "erratic" ("בלתי יציבה") - דבר שאפיין לא מעט רבים בחייה. היא החליפה עבודות לעיתים קרובות, הקשר שלה עם יתר בני משפחתה נותק לחלוטין והיא סובלת מבעיות נפשיות והתמכרויות לסמים.

כזכור, תומפסון נעצרה ביום שני האחרון ע"י סוכני ה-FBI אשר חיפשו מי פרץ לשרתי החברה הפיננסית "קפיטול וואן" וגנב פרטים אישיים מיותר מ-100 מיליון בקשות שהוגשו לחברה ע"מ לקבל כרטיס אשראי, לרבות כ-140 אלף מספרי סושל סקיורטי ומספרי בנקים של 80 אלף איש.

בשלב זה אין לחוקרים ראיות כלשהן המצביעות על מכירת או העברת הנתונים האישיים לגוף אחר. לאחר מעצרה, תומפסון הועברה למתקן כליאה פדרלי במדינת וושינגטון, והיא צפויה להגיע לבית המשפט ב-15 באוגוסט בפעם הראשונה. על פי המידע הציבורי שפורסם ע"י בית המשפט, את תומפסון מייצג עורך הדין מוחמד חמודי מהסניגוריה הציבורית במדינה.

צוות מיוחד של ה-FBI בעת מעצרה של תומפסון בתחילת השבוע (צילום: AP)

על פי החוקרים, האופן שבו התנהלה תומפסון ברשת גורם להם לחשוב שהיא רצתה להיתפס. לפני כשישה שבועות, היא שוחחה עם האקרים נוספים לגבי הפריצה לקפיטול וואן ואף פתחה קבוצה באפליקציית Slack שבה היו חברים רק האקרים.

חבריה ומכרים של ההאקרית טוענים שהיא מהנדסת תוכנה מוכשרת, אך התנהגותה - שיתוף יתר של מידע בצ'אטים, שימוש בקללות בתדירות גבוהה, הבעות של בלבול מגדרי - עוררה דאגה.

"היא נהגה לספר באופן גלוי על הקשיים שלה במקומות ציבוריים כמו פורומים וחדרי צ'אט, משם הגיע שם המשתמש שלה", הסביר אייף דאן, שהגדיר את עצמו כחבר של תומפסון, בראיון עם סוכנות הידיעות AP.

ביתה של תומפסון שאליו הגיעו אנשי ה-FBI בתחילת השבוע (צילום: AP)

לפני שהועסקה ע"י אמזון, תומפסון עבדה בשש עבודות שונות כאשר בכל אחת החזיקה פחות משנה. ב-2015 היא הצטרפה לאמזון כמהנדסת בשירות הענן (AWS). "קפיטל וואן" עושה שימוש ב-AWS, ויתכן שבאמצעות עבודתה היא הקתנה גישה לשרתי החברה.

כאשר תומפסון עזבה את אמזון ב-2016, היא נאלצה לוותר על דירתה ולעבור להוסטל. לאחר מעצרה סוכני ה-FBI ביצעו חיפוש גם בבית זה ועצרו את בעליו, עבריין משוחרר, בגין החזקה לא-חוקית של כלי נשק לאחר שעשרות אקדחים ורובי סער נמצאו במקום. עם או בלי קשר לכך, ביום רביעי תומפסון הואשמה ע"י התביעה הפדרלית בכך שהיא "איימה לבצע אירוע ירי המוני במטה של רשת חברתית בקליפורניה".

בחודש אפריל האחרון, שבועות בודדים לאחר שהחלה לפרוץ לשרתי "קפיטל וואן", תומפסון כבר התחילה לספר לחבריה לפורומים ולחדרי הצ'אט על המעשה. אליינה וון, חברה של תומפסון מאחד הפורומים, סיפרה ל-AP שהיא חושבת שתומפסון ביצעה את הפריצה כדי לקבל תשומת לב וכבוד, ולא מתוך מציצנות או רצון למכור את המידע.

תמונות מתוך מצלמת אבטחה נשלחו לסוכנות הידיעות AP ע"י אדם שהגדיר את עצמו כ"שכן", אך ביקש להישאר בעילום שם (צילום: AP)

YOU MIGHT ALSO LIKE