הנשיא טראמפ קצב את עונשו של ישראלי מפלורידה שהורשע בהפצת סם סינתטי
רונן נחמני נידון ל-20 שנות מאסר בשנת 2015 בגין מעורבותו בהפצת מריחואנה סינתטית ברחבי ארצות הברית. הנשיא טראמפ נימק את ההחלטה לקצוב את עונשו במחלה הסופנית שממנה סובלת אשתו. ילדיו של נחמני כתבו מכתבים לנשיא טראמפ ובו ביקשו שיפעל לשחררו

הנשיא טראמפ הודיע אמש כי הוא מעניק חנינה מלאה לחמישה אסירים משוחררים וקוצב את עונשם של שניים נוספים, ביניהם ישראלי שחי בפלורידה אשר נשלח ל-20 שנות מאסר בגין הפצת מריחואנה סינתטית.

מש' נחמני (צילום: GoFundMe)

הישראלי שקיבל את הבשורה המשמחת הוא רונן נחמני בן ה-45, שהחל לרצות את עונשו ב-2015. בהודעת הבית הלבן נכתב כי "שחרורו של נחמני זכה לתמיכה רחבה מפוליטיקאים בשתי המפלגות, למשל חברי הקונגרס האקים ג'פריז (דמוקרט, ניו יורק) ומארק מדוז (רפובליקני, צפון קרוליינה). מר נחמני הוא אדם לא אלים שעבר על החוק בפעם הראשונה. יש לו חמישה ילדים קטנים בבית ואשתו חולה במחלה סופנית. נסיבות מיוחדות אלה מדגישות את הדחיפות בבקשת השחרור שלו", כלשון ההודעה.

חמשת המורשעים אשר קיבלו חנינה כבר השתחררו מהכלא, כך שההחלטה של הנשיא טראמפ משפיעה על נחמני ועל אדם נוסף, טד סול מארקנסו אשר הורשע במתן שוחד והונאה.

הנשיא טראמפ מבשר על מתן החנינות וקציבת העונשים, אתמול בבית הלבן (צילום: AP)

עוד נכתב בהודעת הבית הלבן כי "חברי קונגרס וחברי הקהילה המשפטית הביעו את תמיכתם בקציבת עונשו של מר נחמני, ביניהם בכירים במשרד המשפטים, שופטים ותובעים לשעבר ואפילו אקדמאים". בהודעה אף צויינו מספר פוליטיקאים משתי המפלגות אשר "ניסו בעבר לסייע בשחרורו, ביניהם הסנאוטרים מרקו רוביו ורנד פול, הסנאטור לשעבר אורין האץ', חברי הקונגרס מאט גץ, ברדלי שניידר, דארן סוטו, דבי וסרמן-שולץ, אליוט אנגל, טד ליו ועוד".

כאמור, לפני ארבע שנים הורשע נחמני בניסיון הפצה של מריחואנה סינתטית. בית המשפט גזר עליו את העונש הגדול ביותר שהתאפשר לו, 20 שנים מאחורי סורג ובריח. כפי שהוזכר בהודעת הבית הלבן, מחלה הסרטן בדרגה 4 ממנה סובלת אשתו של נחמני, סילביה, הייתה אחת הסיבות המרכזיות שהובילה לשחרור המוקדם. במהלך משפטו של נחמני נטען כי הוא הפעיל עסק לייבוא הסם מסין והונג קונג, ומכר את המריחואנה ברחבי ארצות הברית. 

אשתו של נחמני, סילביה, צוטטה בעיתון החרדי "המודיע" אומרת לאחר הודעת השחרור כי היא "עדיין לא מצליחה לעכל את מה שקורה. אין מילים שיכולות לתאר את מה שאני מרגישה, כמה מבורכת אני מרגישה וכמה אושר יש בליבי".

נחמני על רקע הודעת הבית הלבן (צילום: הבית הלבן / פייסבוק)

עוד דווח כי לפחות שלושה מילדיו של נחמני שלחו מכתב לנשיא טראמפ כדי להסביר את מצוקתם: "אמא שלי תמיד עצובה ובוכה. היא תמידה חולה ואין לה הרבה כוחות. היום הוא יום הולדתי העשירי ועברתי מחצית מחיי ללא אבא. בבקשה תאפשר לו לחזור הביתה", כתב אויראל בן ה-10.

אריאלה בת ה-11 כתבה לנשיא טראמפ ש"חיינו הפכו לכל כך עצובים ואומללים. עכשיו שאמא שלי חלתה, אני מפחיד שהיא תדרדר. בלעדיה, העולם יהיה מקום שבו לא אוכל להתקיים", היא כתבה.

גל החנינות הנוכחי לא צפוי להיתקל בביקורת ציבורית דומה לזו שנרשמה בחודש מאי 2018 כאשר הנשיא טראמפ בחר להעניק חנינה לדינש ד'סוזה, סופר שמרני שהביע תמיכה בממשל לאחר שהורשע בהפרת חוק מימון המפלגות.

YOU MIGHT ALSO LIKE