"בחרתי לעשות את הדבר הנכון"
בהחלט יתכן שתושייתה של איה פולנסקי, תושבת ברוקליין ואם חד הורית, שבחרה לרדוף אחרי גבר שחשף עצמו בפניה, מנעה ממנו לפגוע בנשים נוספות. "מולי הוא הוריד מכנסיים, את הבאה הוא כבר עלול לאנוס" היא מספרת בראיון לחדשות היברו ניוז ומשתפת בחוסר האונים בו נתקלה מהסביבה שסירבה לסייע. "בארץ זה לא היה קורה", היא מסכמת

איה פולנסקי, אם חד הורית ישראלית המתגוררת בברוקליין, יצאה כמידי יום לריצת בוקר מוקדמת ושגרתית באזור קמברידג', מסצ'וסטס, כשאינה מתארת לעצמה באיזה אופן חריג היא תסתיים. גבר בו נתקלה במהלך ריצתה, חשף עצמו בפניה ולדבריה אף ניסה לאחוז בה. תגובה נועזת שלה מנעה ממנה ליפול קורבן לאותו מטרידן ויתכן שגם הצילה נשים נוספות באותו יום.

בשיחה עם מערכת חדשות היברו ניוז, מספרת מאמנת הכושר בת ה-33 המתנשאת לגובה של 1.85 מטר, על השלבים שעברה עד שזיהתה מה מתחולל לנגד עיניה, "הייתי תוך כדי ריצה והבחור ה"נחמד" החליט להוריד את המכנסיים שלו בפעם הראשונה.זה היה די רחוק ממני ואמרתי לעצמי, טוב קורה, ראיתי הרבה דברים בחיים והשעה הייתה מאוד מוקדמת בבוקר, אז חשבתי שזה מקרה חירום כי אין שירותים קרובים. המשכתי לרוץ ואיך שהוא התקרב אלי, הוא לפתע שוב הוריד את המכנסיים והושיט את ידו לכיווני ואז נפל לי האסימון מה באמת מתרחש כאן".

תיעוד רגעי המרדף מבעד לעדשת מצלמת האבטחה ברחוב

כאן האירוע קיבל תפנית חדה, מה שהוביל לתגובה נועזת מצידה, "מיד החלטתי לעצור ולהתחיל לרדוף אחריו. תפסתי אותו וביקשתי מאנשים שהיו בסביבה שיתקשרו 911 (למשטרה) ואף אחד לא עשה את זה. במשך דקות הייתי בסיטואציה שאני אוחזת בו ללא סיוע, ולכן החלטתי להתקשר בעצמי למשטרה. בשביל לעשות זאת נאלצתי להוציא את הטלפון שלי מהפאוץ' שנשאתי עלי, והמטרידן ניצל זאת וברח".

לדבריה כשאחזה בתוקף, הוא פנה אליה ואמר "זה לא אישי", "הוא ידע טוב מאוד למה אני מחזיקה אותו", היא אומרת.

את הרגעים שלאחר מכן, מתארת איה כמתסכלים במיוחד, "הוא רץ, אני אחריו בשיחה עם המשטרה, מבקשת מעוברי אורח לסייע לי ללכוד אותו, אף אחד לא עושה שום דבר, המוקדנית בטלפון מתקשה לשמוע אותי ומבקשת שאוריד את קצב הריצה כדי שהשיחה תהיה ברורה יותר ואז הוא כבר נעלם".

כלי התקשורת האמריקאים קישרו בין הרקע הצבאי של פולנסיקי לבין תגובתה האמיצה, אך היא חושבת שההקשר הזה די מוגזם, "קצת ניפחו את זה כי חשבו שהתגובה שלי מגיעה מהמקום של חיילת לשעבר. אני בכלל שירתתי בחיל האוויר ולא בתור טייסת, אבל זה כלל לא עניין של שירות בצבא אלא יותר של אופי, של לקבל החלטה לחיים שאת לא קורבן ושאת כן עושה בחירה כשיש אפשרות כזאת לעשות את הדבר הנכון".

"הייתי עושה זאת שוב", איה פולנסקי. צילום: פייסבוק

"לא פחדתי", היא אומרת נחרצות, "אני אמנם אם חד הורית לשני ילדים וזה אולי לא כל כך מעשה נבון, פשוט בראש שלי עברה המחשבה שזה לא בסדר ועכשיו הוא מוריד לי את המכנסיים, את הבחורה הבאה הוא יתפוס ואת השלישית הוא כבר יאנוס".

האם תחזור על תגובה דומה במידת הצורך? על כך היא משיבה בחיוב ועדיין מתקשה להתעלם מחוסר הרצון לסייע של הסביבה שהייתה שם בזמן האירוע, "אני כנראה אגיב שוב בצורה זה אבל אני ממליצה לכולם לעבור אימון אישי והדרכה כדי לחזק את האופי, במיוחד לאור העובדה ששורה של אנשים שהיו בזירה העדיפו להתעלם ולא לעזור. בעיני הם פשוט אגואיסטים ופחדנים שלא רוצים להיות חלק מהחברה אלא יותר נוח להם לעצום עיניים ולא לעשות שום דבר מאשר באמת לעזור". 

"הוא ידע טוב מאוד למה אני מחזיקה אותו": איה פולנסקי (צילום: אינסטגרם)

פולנסקי המשיכה והדגישה את אכזבתה מהאדישות ברחוב, "הרי גם אם אינך מעוניין להתערב פיזית, להתקשר למשטרה זה לא דבר קשה, או לפחות לשאול לשלומי. לא הייתה שום תגובה מהאנשים שהיו סביבי ברחוב. זה מקום מאוד מאוד פופולארי והומה אדם בשטח פתוח. היו מספיק אנשים שיכול לעזור".

מסקנה אחת כבר יש לה - "אין סיכוי שדבר כזה היה קורה בארץ, אני משוכנעת שמישהו היה עוזר לי. גם צעקתי STOP HIM STOP HIM וכאמור זכיתי להתעלמות מוחלטת".

דוברות המשטרה מסרה כי החיפושים אחר החשוד עדיין נמשכים והחקירה בעיצומה.

סייע בהכנת הכתבה: ערן איזק

YOU MIGHT ALSO LIKE