רשויות ההגירה עצרו והחזיקו אזרח אמריקאי בן 18 במשך שבועות
רק לאחר פרסום הפרשה בעיתון מוביל בטקסס, שוחרר הנער בן ה-18 ממתקן הכליאה. לפני כשלושה שבועות הוא נסע עם קרובי משפחה וחברים כאשר עברו בנקודת ביקורת של משטרת הגבולות. חרף העובדה שהחזיק בתעודה מזהה רשמית מטקסס, הוא נעצר. רשויות ההגירה: "נמשיך לחקור את עובדות האירוע כדי להבינם"

כשלושה שבועות לאחר שנעצר בידי רשויות ההגירה, אתמול (שלישי) שוחרר לביתו אזרח אמריקאי בן 18 מטקסס.

מתקן הכליאה שבו גאליסיה הוחזק במשך 3 שבועות (צילום: AP)

פרנסיסקו ארווין גאליסיה עזב את מתקן הכליאה של סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) בעיר פירסל (טקסס), הממוקמת דרום-מערבית לעיר סן אנטוניו. עורכת דינו, קלאודיה גאלאן, אישרה כי הוא שוחרר, וזאת כיממה לאחר פרסום הפרשה בעיתון "דאלאס מורנינג סטאר".

גאליסיה הוא תושב עיר הגבול אדינבורג (גם היא בטקסס) ונסע במכונית עם חברים כאשר משטרת הגבולות הורתה להם לעצור בנקודת ביקורת אקראית. על פי גאלאן והדיווחים בעיתון, גאליסיה נעצר בחשד שהוא שוהה בארה"ב באופן לא-חוקי למרות שהחזיק בתעודה רשמית של טקסס.

הנער נעצר בידי משטרת הגבולות והוחזק במשך קרוב לשלושה שבועות לפני שהועבר למתקן הכליאה של ICE.

גאליסיה יוצא ממתקן הכליאה של ICE, אתמול בדרום טקסס (צילום: AP)

גאלאן טוענת שגאליסיה נפל קורבן לאפיון גזעי. היא הסבירה שכל הנוסעים במכונית בעת המעצר של הנער היו ממוצא היספאני, לרבות מרלון בן ה-17, אחיו של גאליסיה. חשוב לציין כי מרלון הוא אזרח מקסיקו ששהה בארה"ב נגד החוק, בניגוד לגאליסיה.

"אני פשוט אסירת תודה על כך שפרנסיסקו שוחרר והוא יוכל לישון היום בלילה בבית ולראות את אמו שלו", אמרה עורכת דינו.

סוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) וסוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP), פרסמו הבוקר הודעה משותפת בה טענו שגאליסיה "סיפק הסברים מנוגדים בנוגע למעמדו החוקי בעת מעצרו", אך סירבו לפרט מעבר לכך.

גאלאן הסבירה אתמול כי המעצר נבע מטעות שעשתה אמו של הנער, שרשמה בשוגה בטופס ממשלתי שהוא נולד במקסיקו. "CBP ו-ICE מתחייבות להתנהג בצורה הוגנת כלפי מהגרים שנעצרו, ונמשיך לחקור את עובדות האירוע כדי להבינן", נכתב בהודעת רשויות ההגירה.

גאליסיה ועורכת דינו, קלאודיה גאלאן, לאחר שחרורו ממעצר (צילום: AP)

משטרת הגבולות שייכת ל-CBP והיא עוצרת אנשים שמנסים להיכנס למדינה באופן לא חוקי, הן בנקודות ביקורת לאורך הגבול והן בנקודות ביקורת יזומות עמוק בתוך שטח ארה"ב. ברוב המקרים בנקודות הביקורת המרוחקות מהגבול (בדומה לזו שבה נעצר גאליסיה) החשודים לא מתבקשים להציג תעודה כגון דרכון.

כאמור, הפרשה פורסמה רק בתחילת השבוע לאחר בגאליסיה הועבר לחזקת ICE ביום שבת האחרון. למרות העובדה שהדבר לא אמור לקרות, זו לא הפעם הראשונה שרשויות ההגירה עוצרות אזרחים.

YOU MIGHT ALSO LIKE