לואיזיאנה: 2 שוטרים פוטרו בעקבות פוסט שקרא לפגוע בחברת הקונגרס אוקסיו קורטז
"הפוסט לא רק הפר את המדיניות, הוא מעודד אלימות - דבר שכמובן לא יזכה לתמיכה מאף גורם במשטרה", אמר מפקד המשטרה בעיר גרטנה לאחר פרסום הפרשה החמורה. בפוסט עצמו אחד השוטרים השתמש במשחק מילים כדי לרמוז על ירי לעבר חברת הקונגרס, חברו עשה "לייק" ופוטר גם הוא

שני שוטרים מלואיזיאנה פוטרו השבוע מתפקידם לאחר שאחד מהם העלה פוסט לפייסבוק שבו רמז על לירות בחברת הקונגרס הדמוקרטית, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז. השוטר השנה עשה "לייק" לפוסט ועל כן פוטר גם כן.

ריספולי ואוקסיו קורטז על רקע הפוסט שהעלה לחשבון הפייסוק שלו (צילום: פייסבוק / AP)

השוטר צ'רלס ריספולי כתב בפוסט שעלה לפייסבוק בשבוע שעבר שחברת הקונגרס הצעירה היא "טיפשה מתועבת". ריספולי אף כתב שהיא "צריכה לקבל אחד, ואני לא מתכוון למה שהיא הגישה בעבר". חשוב לציין שהשוטר השתמש בביטוי "needs a round" כאשר המילה "ראונד" משמשת הן כסבב משקאות והן כקליע. לפני שנבחרה לקונגרס, אוקסיו-קורטז הועסקה כברמנית בניו יורק.

ארתור לוסון, מפקד המשטרה בעיר גרטנה (דרומית לניו אורלינס), סיפר אתמול (שני) כי ריספולי ואנג'לו ואריסקו (השוטר שעשה "לייק" על הפוסט) פוטרו מתפקידם בעקבות התקרית. "הפרשה הזו מביכה מאוד את כל תחנת המשטרה", הוא אמר.

חברת הקונגרס הגיבה להעלאת הפוסט וקישרה בין המעשה לבין האמירות הנשיא טראמפ נגדה וכנגד חברות קונגרס דמוקרטיות נוספות. "זוהי המטרה של טראמפ כאשר הוא משתמש בשפה מאיימת כנגד נבחרי הציבור שלא מסכימים עם האג'נדה הפוליטית שלו", היא אמרה.

הפוסט של ריספולי הועלה כתגובה לכתבה סאטירית שנכתבה על חברת הקונגרס. למרות שצוטטה כאומר "אנו משלמים יותר מדי לחיילים" (היא לא אמרה זאת), לא ברור אם ריספולי ידע אם הוא מגיב לכתבה סאטירית ויתכן שסבר שמדובר בכתבה אמיתית.

מפקד המשטרה לוסון הסביר כי ההחלטה לפטר את ההשוטרים נבעה ממדיניותה: "הפוסט לא רק הפר את המדיניות, הוא מעודד אלימות - דבר שכמובן לא יזכה לתמיכה מאף גורם במשטרה. דיברתי עם השוטר באופן אישי וניסיתי להבין מדוע פעל כך. לא יכולתי להבין למה שיעשה דבר כזה, ואני חושב שהוא פשוט היה קצת נסער באותו רגע. זו בכלל לא כתבה חדשותית", הוא סיכם.

YOU MIGHT ALSO LIKE