ממשל טראמפ מקשיח את מדיניות גירוש המהגרים
השבוע צפויה להיכנס לתוקף הנחיה חדשה לפיה ניתן יהיה לבצע תהליך של "גירוש מזורז" בכל מקום במדינה. עד כה, תהליך זה התבצע רק עבור מהגרים לא-חוקיים שנתפסו בקרבת הגבול. "השפעת השינוי תהיה הגברת הביטחון הלאומי ובטיחות הציבור תוך כדי הפחתת הוצאות הממשל", כתבו אנשי המשרד לביטחון מולדת

הממשל בראשות הנשיא טראמפ מבקש להרחיב את היכולת שלו לגרש מהגרים לא-חוקיים מכל מקום בארצות הברית, וזאת בתנאי שאותו מהגר לא יכול להוכיח שהוא נמצא בארה"ב באופן רציף בשנתיים האחרונות.

סוכני ICE עוצרים מהגר לא חוקי (צילום: AP)

על פי הצהרה שנמסרה מוקדם יותר היום, בכוונת המשרד לביטחון מולדת (DHS) לפרסם הודעה במרשם הפדרלי (Federal Register) - מסמך ממשלתי שמציג את מדיניות הממשל והודעות ציבוריות שהוא מבקש לפרסם.

בהודעה יוסבר שמדיניות חדשה תיכנס לתוקף באופן מיידי. במסגרתה, המדיניות תרחיב את תהליך הגירוש המזורז אשר יאפשר לרשויות ההגירה לעצור ולגרש מהגרים באופן מהיר וללא הופעה בבית המשפט.

הממשל מבקש לאפשר לו לבצע תהליך הגירוש המזורז (צילום: חדשות אן. בי. סי.)

המדינות הנוכחית נכנסה לתוקף בשנת 2004, והיא מאפשרת לבצע את תהליך הגירוש המזורז עבור מהגרים לא חוקיים אשר נתפסים במרחק של 100 מייל או פחות מהגבול, ובתנאי שהם נכנסו למדינה ב-14 הימים שקדמו למועד המעצר.

לעומת זאת, תחת המדיניות החדשה, המגבלה הגיאוגרפית תוסר לחלוטין ועל כן תהליך הגירוש המזורז יוכל להתבצע גם במקומות הנמצאים במרחק של אלפי מייל מהגבול. בנוסף, על המהגר יהיה להוכיח שהוא נמצא במדינה באופן רציף במשך שנתיים.

"נדרוש מבית המשפט לסיים את מדיניות זו": עומאר ג'דוואט, בכיר ב-ACLU (צילום: ACLU)

"השפעת השינוי תהיה הגברת הביטחון הלאומי ובטיחות הציבור תוך כדי הפחתת הוצאות הממשל", כתבו אנשי DHS בטיוטת המסמך שיופיע במרשם. עוד הוסבר ע"י אנשי המשרד כי שינוי המדיניות "יאפשר לטפל בסוגיית המהגרים הבלתי-מתועדים באופן יעיל יותר", דבר ש"יבטיח את הוצאתם המיידית מהמדינה".

המשרד לביטחון מולדת וסוכנות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) סירבו להגיב לידיעה. שרה פירס, אנליסטית למדיניות הממשל, סיפרה שמדובר ב"התרחבות הגדולה ביותר של סמכויות המדיניות מאז הושקה בשנת 1996".

בעקבות הכוונה לשנות את המדיניות, מוקדם יותר היום פורסמה הודעה ע"י האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU) בה ראשי הארגון הבטיחו להיאבק בשינוי בבית המשפט: "תחת המדיניות הלא חוקית, מהגרים שגרים פה במשך שנים יגורשו ויזכו להליך פלילי הקצר מבית משפט לתעבורה. אנחנו נדרוש מבית המשפט לסיים את מדיניות זו", כתב עומאר ג'דוואט, בכיר בארגון.

YOU MIGHT ALSO LIKE