סקר מקיף: שיא כהונה בתמיכה בנשיא טראמפ
קצת יותר משנה לפני שיתמודד על קדנציה נוספת, מנהיג העולם החופשי יכול להיות מרוצה וזאת בעקבות משאל נרחב של שני גופי תקשורת מובילים, לפיו עולה כי לא פחות מ-44 אחוזים מרוצים מביצועי הנשיא. שיעור התמיכה הגורף ביותר הוא במדיניות הכלכלית ומנגד נרשם שפל בשביעות הרצון מהתנהלותו בהתחממות הגלובלית

נתוני התמיכה בנשיא טראמפ הם כעת הגבוהים ביותר מכל תקופת כהונתו, כך עולה מסקר מקיף של מערכות חדשות איי.בי.סי והוושינגטון פוסט, שנערך בשבועות האחרונים בקרב מעל 1,000 נשאלים.

מהתוצאות עולה כי 44 אחוזים מרוצים מעבודתו של הנשיא, עלייה של 5 אחוזים מהחודשים שקדמו להם. זאת לעומת 53 אחוזים אשר אינם שבעי רצון מביצועיו של טראמפ.

הנשיא טראמפ בבית הלבן (צילום: רויטרס)

ברמת התמיכה הפוליטית, הרי שבמגרשו הביתי של הנשיא הוא יכול לנוח על זרי הדפנה שכן לא פחות מ-87 אחוז מהנשאלים שהגדירו עצמם כרפובליקנים, הביעו בו תמיכה גורפת. זאת בהשוואה ל-10 אחוז בלבד מקרב הדמוקרטים.

לפי נתוני כלל הנשאלים בעלי זכות ההצבעה, התמיכה בטראמפ עומדת על 47 אחוזים אל מול 50 שאינם מרוצים מתיפקודו. 

שביעות רצון נרשמה ממדיניות ההגירה של הנשיא. סוכני ICE בפשיטה. אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

שיעורי תמיכה גבוהים של 51 אחוזים נמדדו בקרב כלל הנשאלים בנוגע למדיניות הכלכלית של הנשיא טראמפ, והם למעשה הגבוהים ביותר מאז נכנס לתפקידו. בנוסף, 42% מעודדים משיטת המיסוי של הנשיא ו-40% תומכים במדיניות ההגירה הנוקשה שלו.

נתון מעניין נוסף, הוא תחום יוקר ביטוחי הבריאות המורגש היטב מידי חודש בכיסם של התושבים ועולה פעמים רבות במסגרת הדיון על מדיניות אובמה-קר, אליה כידוע, מתנגד הנשיא נחרצות וכבר הודיע שיפעל לשינוי השיטה. לפי הסקר המקיף הוא מקבל רוח גבית בדמות 38 אחוזי תמיכה בנושא זה.

גם תחום אלימות כלי הנשק הכה מדובר עלה לסדר היום במסגרת הסקר ועל פיו, 36 מהנשאלים סבורים כי הנשיא עושה עבודה טובה במדיניות האכיפה.

למעשה שיעור התמיכה הנמוך ביותר בטראמפ בא לידי ביטוי בכל הקשור להתחממות הגלובלית, שם רק 29 אחוזים מרוצים מהתנהלותו בעניין.

YOU MIGHT ALSO LIKE