לא מוותרים: הדמוקרטים בקונגרס תובעים את הממשל, דורשים לקבל את החזרי המס של הנשיא
כחודשיים לאחר ששר האוצר מנושין סירב בכל תוקף לפרסם את המסמכים וטען שלא מדובר ב"מטרה חקיקתית לגיטימית", הדמוקרטים בבית הנבחרים הגישו תביעה פדרלית כנגדו וכנגד משרדו. "עצם הסירוב מהווה מתקפה יוצאת דופן על סמכות הקונגרס", הם כתבו במסמכי התביעה

הדמוקרטים בבית הנבחרים מחריפים את מאבקם כנגד הנשיא טראמפ, והשבוע נודע כי הם הגישו תביעה בבית המשפט בדרישה לקבל את החזרי המס של הנשיא.

הנשיא טראמפ לצד סגן הנשיא פנס ושר האוצר מנושין (צילום: AP)

התביעה הוגשה אתמול (שלישי) בבית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי., בעקבות החלטת שר האוצר, סטיב מנושין, שלא לציית לבקשת וועדה בקונגרס, שדרשה לקבל את החזרי המס האישיים והעסקיים של טראמפ בששת השנים האחרונות. כזכור, בחודש מאי האחרון טען שר האוצר מנושין כי הסירוב, שזכה לתמיכת משרד המשפטים, נבע מ"היעדר מטרה חקיקתית לגיטימית".

מאידך, הדמוקרטים בבית הנבחרים טוענים שהחוק הפדרלי אינו מחייב אותם לספק הסבר כלשהו כדי לקבל את החזרי המס, אך בו בזמן ציינו שמדובר ב"צורך ברור כדי לחקור אם החזרי המס של טראמפ עומדים בכל החוקים".

"באמצעות סירוב לבקשה, הנאשמים ביצעו מתקפה יוצאת דופן על סמכות הקונגרס והיכולת שלו להשיג מידע הנחוץ כדי לפקח על משרד האוצר, רשות המסים (IRS) וחוקי המס", כתבו הדמוקרטים בתביעה שהוגשה.

החזרי המס של רשות המסים (צילום: Getty Images)

למעשה, התביעה היא חלק ממאמץ ממושך של הדמוקרטים בקונגרס המנסים להשיג את החזרי המס של טראמפ. כבר עתה הם נמצאים בשלבי תביעה שונים בדרישה לקבל את כל המסמכים הנוגעים לטראמפ מכל מוסד פיננסי שעסק עם הנשיא, חברתו ומשפחתו.

כזכור, סוגיית החזרי המס של הנשיא טראמפ החלה עוד כשהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות. בניגוד לשאר המועמדים בעידן המודרני, טראמפ בחר שלא לפרסם את כל המסמכים בטענה שרשות המסים מבצעת חקירה. עם זאת, מאז שנכנס לתפקיד החשוב בעולם הוא המשיך לסרב לפרסם את המסמכים.

משרד המשפטים מספק גב לנשיא טראמפ ומסרב להורות על פרסום החזרי המס שלו (צילום: רויטרס)

מעבר להתנגדות של שר האוצר מנושין, גם משרד המשפטים יצא להגנתו של הנשיא. בחודש שעבר פורסם מסמך בן 33 עמודים ע"י סטיבן אנג'ל, יועץ בכיר במשרד המשפטים, שטען כי "קיימים פערים גדולים בין הסיבות השונות שניתנו לפרסום המסמכים". עם זאת, אנג'ל הודה שהחוק הפדרלי אינו מחייב את הוועדות בקונגרס לספק סיבה לקבלת החזרי המס, אך הוא חזר על דברי שר האוצר וציין כי הבקשה חייבת "לשמש למטרה חקיקתית לגיטימית".

כעת הסוגייה עוברת לבית המשפט הפדרלי, שייאלץ לקבוע אם מדובר בבקשה לגיטימית, או שמא מדובר ברדיפה פוליטית.

YOU MIGHT ALSO LIKE