ראשי בואינג חוששים: התקלה החדשה שנמצאה במטוסי ה-737MAX תביא להמשך קרקוע הצי
אחרי שחברות תעופה רבות נאלצו לבטל טיסות בשל קרקוע המטוס, יצרנית המטוסים האמריקאית קיוותה להשיב את ה-737MAX לשחקים לקראת סוף הקיץ. טייסי ה-FAA מצאו את התקלה בסימולטרים, וקיים חשש גדול שהצי ימשיך להיות מקורקע בחודשים הקרובים

תקלה חדשה נמצאה במערכת המחשבים של מטוסי הבואינג 737MAX, המטוס שקורקע בעקבות שתי התרסקויות קטלניות שאירעו בתוך חודשים ספורים. כעת יצרנית המטוסים האמריקאית חוששת שהתקלה תדחה עוד יותר את השבת המטוס לשחקים.

אילוסטרציה (צילום: AFP)

על פי גורמים המעורבים בתהליך, השבוע התבצעה סדרה של טיסות ניסוי בסימולטור, אז התגלתה התקלה שגורמת למטוס לצנוח לקרקע. כזכור, במרץ האחרון כלל מטוסי ה-737MAX קורקעו לאחר שתי ההתרסקויות - טיסת ליון אייר 610 וטיסת אתיופיאן 302.

באופן רשימה, סיבת ההתרסקות בשני האירועים הקשים עדיין נמצאת בחקירה, אך הממצאים הראשוניים מצביעים על כך שמערכת הייצוב של המטוס גרמה לו לצלול אל הקרקע, וזאת למרות הניסיונות של הטייסים להתגבר על התקלה.

חוקרי תעופה באתיופיה בוחנים את זירת ההתרסקות, מוקדם יותר השנה מחוץ לאדיס אבבה (צילום: AP)

לאחר ההתרסקות השניה, בואינג הודיעה כי תוכל לתקן את הבעיה בתוכנה, אך במבחן התוצאה בסימולטרים, טייסי רשות התעופה הפדרלית (FAA) גילו באג נוסף שגם הוא גורם למטוס לצלול אל הקרקע. "טייסי הניסוי מאוד התקשו להתגבר על התקלה בתוך שניות ספורות, ואם אי אפשר להתגבר עליה בטווח הזמן הזה אז זה מהווה סיכון מיותר", סיפרו הגורמים.

כעת מהנדסי בואינג מנסים למצוא פתרון לסוגייה, אך ראשי החברה חוששים שתהליך ההכשרה של המטוסים עלול להתארך באופן משמעותי. עם זאת, החברה מתמקדת בשינוי התדמית שלה ועל כן פרסמה את ההודעה הבאה: "נושא הבטיחות של מטוסינו נמצא בראש סדר העדיפויות. אנשי ה-FAA זיהו דבר נוסף והם מבקשים מאיתנו לטפל בזה באמצעות עדכוני התוכנה שפיתחנו בחודשים האחרונים".
 
 
 
מטוסי בואינג 737MAX ממלאים את החניונים במטה החברה בסיאטל (צילום: רויטרס)
 
 
עוד כתבה החברה כי "אנחנו מסכימים עם ההחלטה והבקשה של ה-FAA, ועובדים במרץ על התוכנה הנדרשת. חברת בואינג לא תעביר את המטוס בתהליך האישור של ה-FAA עד שטיפלנו בכל מה שצריך בתהליך ההכשרה כולו", כלשון ההודעה.
YOU MIGHT ALSO LIKE