בוסטון: רב הפציר במתפללים להגיע חמושים לבית הכנסת
הרב דן רודקין מבית הכנסת "Shaloh House" בברייטון צוטט בעת שהעניק ראיון לתחנת רדיו מקומית ובו המליץ למתפללים יהודים להגיע עם כלי נשק לבית הכנסת כתגובה לאירועי הירי הקטלניים בפומוואי ופיטסבורג. "זה נשמע נוראי, אבל זו גישה הגיוני בהתאם למצב"

רב מבוסטון ביקש מחברי הקהילה היהודים לשקול להגיע חמושים לבית הכנסת, וזאת בעקבות גל האנטישמיות שפוקד את ארצות הברית שהגיע לשיא עם אירועי הירי הקטלניים בבית הכנסת "עץ חיים" מחוץ לפיטסבורג ובבית חב"ד בפומוואי שבדרום קליפורניה.

הרב רודקין על רקע בית הכנסת "Shaloh House" בבוסטון (צילום: גוגל מפות / וו.בי.יו.אר.)

הרב דן רודקין מבית הכנסת "Shaloh House" בברייטון, שכונה בבוסטון בה אוכלוסייה גדולה של יהודים דוברי רוסית, סיפר לתחנת רדיו מקומית שהושפע מגל השנאה, לדבריו, שחל בתקופה האחרונה.

רודקין הדגיש כי מערך האבטחה הקיים בבית הכנסת - חלונות העשויים מזכוכית משוריינת מתקדמת, לחצני מצוקה ומצלמות אבטחה - אינו מהווה הגנת מספקת. "זה נשמע נוראי, אבל אני חושב שזו גישה מאוד הגיונית בהתאם למצב שבו אנו נמצאים", סיפר הרב במהלך הראיון, "אני לא רוצה שאנשים יגיעו חמושים לבית הכנסת, אבל אני חושב שזה צעד הכרחי בהתאם לנסיבות הקיימות כיום".

ניל גולד, נשיא אגודת הרבנים של מסצ'וסטס, סיפר שהוא מבין את החששות הביטחוניות, אך הדגיש כי בתי הכנסת צריכים למצוא איזון בין נושא הבטיחות לבין קבלת זרים - עקרון חשוב ביהדות, לדבריו.

YOU MIGHT ALSO LIKE