חושבת קדימה: רשות המסים חשפה את השינויים לטופס W-4 החדש
למרות העובדה שהחזרי המס של שנת 2019 עדיין במרחק של כ-8 חודשים, ב-IRS מכינים את הקרקע לשינויים שנובעים מהרפורמה במערכת המסים. כעת יוכלו אזרחי ארה"ב להצהיר על כלל ההכנסות של הבית בטופס אחיד. מומחים ממליצים למלא את הטופס רק לאחר קבלת החזר המס של השנה הנוכחית

רשות המסים האמריקאית (IRS) פרסמה לאחרונה את טופס ה-W-4 החדש שבו ייעשה שימוש לראשונה בשנת 2020 (כאשר ימולאו החזרי המס של שנת 2019), וכעת היא קוראת לציבור הרחב לתת משוב בנוגע אליו.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כזכור, טופס ה-W-4 ממולא ע"י העובד, ולפיו נקבע גובה ניכוי המסים במשכורת השבועית, דו-שבועית או חודשית. כמובן שקביעה זו צריכה לקבל תוקף כאשר שולחים את החזרי המס לקראת חודש אפריל. הטופס החדש מציג את השינויים שנקבעו ב-Tax Cuts and Jobs Act, חקיקה שהיא למעשה רפורמת המסים של הנשיא טראמפ.

מומחים למס מסבירים שרצוי למלא את הטופס בהתאם להחזר המס של השנה הנוכחית: "אם אתה רוצה לוודא שקבעת גובה ניכוי מס נכון, מומלץ לראות מה גובה הניכויים של 2018", מסביר פיט אייסברג, בכיר בחברת ההשמה ADP, "חלק מהטופס ייראו יותר כמו סיכום של טופס 1040 מאשר טופס W-4 ישן".

בטופס W-4 הישן, על הממלא לקבוע את כמות ה-allowances (ככל שישנם יותר, ככה פחות כסף ינוכה מהשכר). לעומת זאת, הטופס החדש דורש פירוט יתר: כעת רשות המסים תדרוש ממלא הטופס לקחת בחשבון את כל המועסקים בבית כאשר כמות ה-allowances תיקבע.

סעיף חדש נוסף מבקש ממלא הטופס להצהיר על dependents תוך כדי חישוב של הטבת מס בסך 2,000 דולר על כל ילד מתחת לגיל 17, או לחילופין הטבת מס בסך 500 דולר על dependents אחרים. חידוש נוסף הוא האפשרות לציין "הכנסה נוספת" שטרם עברו מיסוי, לדוגמה קצבת פנסיה.

טופס ה-W-4 החדש (צילום: IRS / Shutterstock)

חשיפת הטופס החדש נובעת ככל הנראה מהבלבול הגדול שנוצר כאשר רבים החלו לשלוח את החזרי המס של 2018 בתחילת השנה, והופתעו ממה שהם התבקשו לשלם לרשות המסים. "רבים קיבלו יותר כסף במהלך השנה ולכן הם קיבלו החזר קטן יותר, או במקרים מסוימים נדרשו להשלים סכומים מסוימים לרשות המסים", מסביר דיויד דסמריס, רואה חשבון ובכיר באגודת רואי החשבון של ארה"ב.

על פי נתונים רשמיים של ה-IRS, מתחיל השנה נשלחו 101.6 מיליון החזרי מס (ירידה של כאחוז לעומת שנה שעברה). ההחזר הממוצע עומד על 2,729 דולר, ירידה לעומת 2,778 דולר במהלך אשתקד.

את טופס ה-W-4 החדש ניתן למצוא כאן.

YOU MIGHT ALSO LIKE