עובד שחור תובע את בואינג על הטרדה גזענית
קרטיס אנתוני, בקר איכות בקו הייצור של ה-787 דרימליינר בדרום קרוליינה, גולל בפני רשת ABC רשימה ארוכה של מעשי הטרדה גזעניים, חלקם מזעזעים למדי - ונקמות על כך שהתלונן

כאילו לא היו לענקית התעופה בואינג די צרות, עם השבתת דגם ה-737 מקס וחשיפות על רשלנות מסוגים שונים, עכשיו יש גם תביעה על גזענות. עובד שחור תובע את החברה בגין סביבת עבודה "עוינת גזעית" ונקמה שננקטה נגדו לטענתו לאחר שהתלונן כי עמיתיו הטילו את מימיהם על שולחן העבודה שלו, כינו אותו בשמות גנאי גזעניים והשאירו חבל תלייה על שולחנו.

בואינג 787 דרימליינר חונה בפתח בניין החברה בדרום קרוליינה (צילום? AP)

קרטיס אנתוני עובד כבקר איכות בקו הייצור של מטוס היוקרה דרימליינר 787 מאז 2011, במפעל החברה בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה. הוא הגיש בשבוע שעבר תביעה נגד בואינג בגין סביבת עבודה "עוינת גזעית" ו"הטרדות גזעניות" שהחלו ב-2017.

"זה היה משפיל. לא באמת רציתי לעבוד, אז הם היו צריכים להזיז את השולחן והכיסא שלי. לא באמת יכולתי לבצע את המטלות אותן משלמים לי לעשות", סיפר אנתוני, שעדיין עובד בבואינג, לרשת ABC. על אירוע השתן סיפר "הייתי צריך לחכות שינקו את האזור ויביאו לי כיסא ושולחן חדשים".

לאחר מכן החלו עמיתיו להתשמש במלת ה-N בנוכחותו. "אתה שומע אנשים אומרים את זה כאילו שאנחנו ב-1817", אמר. לאחר שהתלונן, החל לסבול לדבריו מנקמנות. תחילה הועבר לבניין נטול מיזוג אוויר. לאחר מכן יצא לחופשת מחלה ובנוסף הידרדר שוב לשתייה, לאחר שנגמל בעבר והיה פיכח שנים רבות.

הצרות ממשיכות להגיע. יו"ר בואינג, דניס מוילנברג (צילום: ABC)

בתביעתו טוען אנתוני כי הוא שב מחופשתו רק כדי לראות "לבנים בעלי כישורים פחותים" מקבלים קידומים במקומו - זאת לדבריו כסוג חדש של נקמה נגדו. את חבל התלייה - סמל מובהק של שנאת שחורים, ורמז להוצאה להורג בלינץ' - גילה על שולחן העבודה שלו במרץ השנה, לאחר ששב ממשימה בשירות החברה בניו אורלינס.

בואינג מסרה בתגובה ל-ABC כי על אף שאנתוני הוא "חבר מוערך בצוות בואינג דרום קרוליינה, אין בסיס לטענותיו". לדברי החברה, לבד מאירוע חבל התלייה - שהאחראי לו אותר ופוטר - אנתוני מעולם לא התלונן על ההטרדות (אם כי לפחות על אירוע של הטלת מים על שולחן עבודה נדמה שצריך להיות רישום איפה שהוא). "רבגוניות והכלה הם תמיד בליבת ערכיה של בואינג", נאמר בתגובת החבר הלאירוע חבל התלייה במרץ. "אין מקום לגזענים ולפחדנים בחברה האמריקאית ובמיוחד לא בחברת בואינג".

YOU MIGHT ALSO LIKE