למרות ההתרסקויות הקטלניות: בואינג פועלת לצמצם את בדיקות הבטיחות
מהנדסי החברה מנסים לצמצם עד כמה שאפשר את בדיקות הבטיחות הפיזיות ולהחליפן בהדמיות ממוחשבות. האם ההחלטה הזאת תעלה להם ביוקר?

מהנדסי יצרנית המטוסים בואינג מצמצמים את הבדיקות הפיסיות היקרות שנערכות כדי להבטיח את ייצור המטוס החדש של החברה. כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס מפי גורמים בכירים בתעשייה.

מצמצמים את הבדיקות הפיזיות. בואינג (צילום: Shutterstock)

עם זאת, ייתכן כי הצעד יעלה לחברה ביוקר בשל החקירות שעורכים הרגולטורים והמחוקקים האמריקנים בעקבות שתי התרסקויות קטלניות. ייתכן כי הגורמים השונים ידרשו הליך בדיקה מחמיר הרבה יותר מעתה והלאה.

יצרנית המטוסים עורכת בשנה האחרונה בדיקות למטוס הנוסעים החדש שלה, ה-777X, ומהנדסי החברה יצמצמו שעות רבות של ניסויים אוויריים על ידי שימוש בסימולציות מחשב המדמות תנאי טיסה. לאחר מכן תציג החברה את תוצאות הבדיקות ל-FAA לצורך הליך האישור. כך מסרו שני גורמים המעורים בנושא.

החברה מפתחת טכנולוגיה שתאפשר להחליף את העלות וכוח האדם שדורשות בדיקות הבטיחות הפיזיות באוויר במשך עשרות שנים, בין אם מדובר במכונות שנועדו לכופף את כנפי המטוס בזוויות חדות או לנער את יחידת הדלק עד שהיא נסדקת - והכל באמצעות מודלים ממוחשבים.

השאיפה של החברה היא להרחיב את "האישור על ידי בדיקה עד כמה שאפשר" כדי לחתוך בעלויות הפיתוח. לא ברור עד כמה השיטה הזאת תהיה מוטמעת בפיתוח המטוס החדש, אך הוא יהיה הראשון שתוכנן בעידן הדיגיטלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE