"זאב בן 40 אלף שנים": תגלית נדירה במזרח סיביר
מקומיים שחיפשו אחר שנהב של ממותה מצאו את ראשו הכרות של זאב, ומיד הזעיקו חוקרים מאוניברסיטה סמוכה אשר קבעו שמדובר בחיה מלפני 40 אלף שנה אשר נשמרה בזכות "קפאון-עד". התחחמות גלובאלית ככל הנראה גרמה להפשרה של הקרח, דבר שהוביל לגילוי הנדיר

ראש כרות של זאב בעל שיניים ופרווה, שנשמר בעזרת קפאון-עד במשך כ-40 אלף שנה, התגלה השבוע במזרח סיבר כך על פי הרשויות ברוסיה.

"באופן מדהים, רקמת התאים נותרה שלמה במשך 40 אלף שנים". (צילום: אלברט פרוטופופוב)

מי שמצאו את התגלית הנדירה היו מקומיים שחיפשו אחר שנהב של ממותה בסמוך לנהר טירכטייך ברפובליקת סאחה-יקוטיה במזרח רוסיה, ומיד לאחר מכן התגלית הועברה לאוניברסיטה מקומית להמשך המחקר.

אלברט פרוטופופוב, מנהל המחלקה לחקר הממותה במרכז האקדמי של סאחה, הסביר שמדובר בתגלית נדירה מאוד, שכן בעבר נמצאו גורי זאב, אך שום דבר שלא מתקרב למה שנמצא השבוע: "זו הפעם הראשונה שהראש של זאב עתיק ימים נמצא. באופן מדהים, רקמת התאים נותרה שלמה במשך 40 אלף שנים", הוא אמר.

התחממות גלובאלית קשורה באופן ישיר לתגלית הנדירה. (צילום: אלברט פרוטופופוב)

כעת החוקרים מתמקדים בבניית מודל דיגיטלי של המוח ושל החלק הפנימי של הגולגולת של הזאב, וזאת על מנת ללמוד יותר על החיה. במקביל, צוות של מומחים שבדים בוחנים את הדנ"א שנאסף מהזאב. לטענת פרוטופופוב, אחת הסיבות שתגליות מסוג זה נמצאות היא התחממות גלובאלית: "הרבה חיות נשמרו בזכות קפאון-עד, אך זה מתחיל להפשיר בשנים האחרונות", הוא הסביר.

YOU MIGHT ALSO LIKE