אנטישמיות קשה באירוע גאווה בעיר המנועים
למרות שחברי התנועה הנאצית הגדולה בארה"ב קרעו דגלי גאווה והטילו מימיהם על דגל ישראל, המשטרה לא רק לא העיפה אותם מהמקום - אלא גם מנעה מן החוגגים באירוע ההמוני לעשות זאת

גזענים לבנים מן ה-National Socialist Movement (תנועת הסוציאליזם-הלאומני, או בקיצור ניאו-נאצים מוצהרים) גרמו למהומה באירוע גאווה בעיר דטרויטר אתמול (שבת) כאשר הצדיעו במועל יד ואחד מהם נראה מטיל את מימיו על דגל ישראל.

זכות ההפגנה כוללת את זכות המעשה המגונה בפומבי? לדעת משטרת דטרויט, כנראה שכן (צילום: רויטרס)

הארגון הנודע לשמצה, שמגייס את חבריו בעיקר מקרב צעירים הנשלחים לכלא לתקופות קצרות יחסית, ומשתחררים כשהם שטופי מוח לשנאה ואלימות, ניסו לקטוע את האירוע לכל המשפחה, שנערך יום לפני המצעד המרכזי (שנערך היום כמתוכנן) עם שלטים נושאי סיסמאות שנאה ודגלים נושאי צלבי קרס.

חברי ותומכי הקהילה באירוע ניסו להדוף את הנאצים מן האירוע, אולם נחסמו בידי המשטרה המקומית, שלא התערבה נוכח הפרובוקציות של הגזענים. באירוע, המוגדר כאירוע הגאווה הגדול במדינת מישיגן, השתתפו על פי ההערכות כ-40 אלף חברי ותומכי קהילת הלהט"ב, שנהנו מבידור בלתי פוסק מעשרות אמנים ולמעלה מ-100 דוכני מזון.

התנועה הנציונל-סוציאליסטית, שנוסדה ב-1994, נדמתה על סף קריסה עשור לאחר מכן כששני מייסדיה, ויליאם פירס וריצ'ארד באטלר, נלקחו בשעה טובה לעולמם. אולם יורשיהם התבררו כממולחים ארגונית. בניגוד לתנועות ניאו-נאציות אחרות, שהתגאו שאינן מקבלות כל אופנוען או חבר קו-קלוקס-קלאן נבער במיוחד ובעליל, התנועה הזו (שנוסדה במישיגן) פתחה את שעריה לכל אידיוט\ית הנוטים לשנאה לכל מי שאינו כמוהם. ב-2007 נפטר הארגון ממדיו הנאציים האותנטיים והחל להתלבש לפעילויותיו האנטישמיות והאחרות, אותן הוא מגדיר "מחאה תיאטרלית", במדי קרב שחורים.

השוטר הזה כנראה היה שמח להעיף את הנאצים לאיזה תא מעצר ללילה, אבל סביר שקיבל פקודות אחרות (צילום: רויטרס)

במקביל נרשמה בהלה באירוע גאווה בוושינגטון הבירה, ומספר אנשים נפצעו כשהחלה מנוסה המונית לאחר דיווח שווא על יריות. מספר אנשים אושפזו בשל פציעות לאחר שנרמסו בהמון, על פי דיווח משטרה שהועבר בתחנת NBC המקומית. בסופו של דבר התברר ששני גברים החלו להתקוטט לאורך תוואי המצעד, ואחד מהם שלף אקדח, אולם לא נורו יריות. גבר אחד עוכב בשל אחזקת הנשק, ואישה עוכבה בשל תקיפת השוטרים שעצרו אותו.

אירועי הגאווה השנה נערכים בצל מחאות חריפות מצד קהילת הלהט"ב+ ותומכיה כנגד מה שהם רואים כמתקפה בכל החזיתות של ממשל טראמפ נגד זכויות כל מי שאינו הטרו-נורמטיבי. הממשל מנסה לאסור על טרנסקסואלים לשרת בזרועות הביטחון, מקצץ במימון ובאכיפה נגד אפליה בכל מקום שהוא יכול, ומבטל צעדים דיפלומטיים שננקטו נגד מדינות בהן דיכוי הקהילה הגאה הוא עניין של חיים ומוות.

YOU MIGHT ALSO LIKE