מרגש: נערים חילצו קשישה בת 90 מבית בוער
ארבעת הצעירים התכוונו לבלות בביתו של אחד מהם כאשר לפתע הם הריחו ריח של שרוף. הם לא היססו ומיד נכנסו אל ביתה של קת'רין ריצ'י בת ה-90, שניסתה להימלט מהחדר אך נהדפה ע"י העשן הסמיך. בתה של האישה: "תודה רבה. תודה על שהצלתם אותה ותודה להורים שלכם שגידלו אתכם באופן הזה"

ארבעה נערים מאוקלהומה תכננו לבלות יחדיו בחודש שעבר, וספק אם מישהו מהם דמיין שהערב יסתיים כפי שהסתיים: ארבעתם הוכתרו לגיבורי העיר לאחר שהצילו אישה בת 90 שנלכדה בבית בוער.

ארבעתם הנערים וקת'רין ריצ'י (צילום: מש' וויק)

ארבעת הנערים - דילן וויק, סת' בירד, ניק בירד ו-וויאט הול - שגילם נע בין 14 ל-17, בילו בביתו של הול בעיר ספולפה (Sapulpa), הממוקמת מדרום לעיר טולסה. לפתע, הם הבחינו בריח שאותו תיארו כ"גומי שנשרף", ומהר מאוד הם הבינו ששריפה פרצה בביתה של שכנתם הקשישה, קת'רין ריצ'י.

הנערים, שמשחקים ביחד בקבוצת הפוטבול המקומית, לא חשבו פעמיים ומיד החלו לפעול. שניים מהם דהרו לעבר הבית בזמן ששניים נוספים הזעיקו את המשטרה והזהירו את השכנים. בהמשך התברר כי ריצ'י עמדה ללכת לישון כאשר השריפה פרצה, והיא ניסתה להימלט מחדר השינה, אך העשן הסמיך מנע זאת ממנה.

דילן וויק סיפר לתקשורת המקומית שהקשישה הגיעה עד לרצפה מחוץ לדלת חדר השינה כאשר הוא וניק בירד מצאו אותה. בשלב זה, גם סת' נכנס אל הבית והשלושה הצליחו להרים את האישה ולהוציא את מאזור הסכנה.

(צילום: קיי. טי. יו. אל.)

ג'ניפר סונטאג, נכדתה של ריצ'י, סיפרה שהאירוע "זעזע" את קת'רין, אולם היא עדיין "אותה אישה רגועה ומלאה בביטחון עצמי כפי שהייתה לפני השריפה". למרות שעברה את גיל 90, ריצ'י עדיין מתנדבת באופן קבוע בעמותו שונים, לרבות צבא הישע ("The Salvation Army") וארגון Boy and Girls Club. עד לאחרונה היא אף ביצעה משלוחים בעבור ארגון "Meals on Wheels" אשר מחלק מזון לחסרי בית.

הורי הנערים לא הופתעו מתגובתם, ואחת מהן (לין וויק) אף טענה שבנה דילן תמיד רוצה להיות כבאי - רצון שהתחזק לאחר האירוע. מיסי ריצ'י ניקולס, בתה של הקשישה, ביקשה למסור את הערכתה לבנים בשמה, בשם אמה ובשם המשפחה כולה: "תודה רבה על כך שאתם נערים מקסימים שחשבו על בן אדם אחר לפני שחשבו על עצמם. תודה שהצלחת להציל את עצמכם, ותודה להורים שלכם שגידלו אתכם באופן שהוביל אתכם לקבלת החלטות הירואית ומצילה חיים", היא אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE