בוסטון: עצרת תמיכה בקהילה היהודית בעקבות תקיפה מילולית של רבנים
שני רבנים מבית חב"ד הלכו ביום שבת כאשר לפתע הם הותקפו בגידופים אנטישמיים. ראש העיר החליט לערוך עצרת תמיכה שאליה הגיעו מאות בני אדם, ביניהם פוליטיקאים ומנהיגים של דתות אחרות. "הפתרון למיגור האנטישמיות הוא עקירת השנאה", אמר אחד הרבנים שהותקף

קרוב ל-400 איש הגיעו לעצרת תמיכה בקהילה היהודית שנערכה השבוע בעיר פיבודי, פרבר צפוני של העיר בוסטון, וזאת בעקבות האירוע שהתרחש בסופ"ש הקודם בו אלמונים קיללו שני רבנים.

הרב נחמיה שוסטרמן, שהותקף מילולית בחודש שעבר (צילום: פייסבוק)

האירוע, שנערך בערב יום רביעי האחרון, התקיים ביוזמתו של ראש העיר, C, שביקש להביע את תמיכתו ברבנים נחמיה שוסטרמן (רב בית חב"ד בפיבודי) ושרולי ברון (רב בית החב"ד בצ'לסי שבצפון בוסטון). כזכור, השניים הלכו ברגל ביום שבת, ה-25 במאי, כאשר לפתע עצרו לידם ארבעה טנדרים.

על פי העדות שמסר שוסטרמן למשטרה, הנהג בטנדר זרק מטבעות פני לעברם וצעק, "לך תרים את המטבע יהודי מזד**ן". בהמשך, שוסטרמן שיחזר את האירוע בדף הפייסבוק שלו, כמו גם במאמר דעה שפורסם בשבוע שעבר בכתב העת "North Shore's Jewish Journal": "העובדה שאנחנו - יהודים חובשי כיפה בעלי זקן - הלכנו ושוחחנו הייתה כנראה יותר מדי בעבור הנהגים האלה", הוא כתב.

הדיווח על האירוע האנטישמי מגיע בעקבות דיווחים דומים נוספים. במהלך חודש מאי נרשמו שלושה מקרים של הצתה מכוונת בשני בתי חב"ד באזור בוסטון (שהם גם בתי המשפחה של הרבנים). אירועים אלה עדיין נמצאים בחקירת הרשויות הפדרליות והמקומיות.

בנוסף, בשבוע שעבר דווח על עובד במרכז קהילתי יהודי בבוסטון שהותקף באמירות אנטישמיות בהיותו הולך בקיימברידג'. "ממש מול סניף של טרגט, מישהו התחיל לקרוא לי קַיְק", כתב ג'רמי בורטון, מנהל מרכז הקהילתי, בדף הטוויטר שלו, והזכיר את כינוי הגנאי המוכר.

ראש עיריית פיבודי ויוזם העצרת, טד בטנכורט; וסגן הקונסול הכללי של ישראל בניו אינגלנד, דניאל אגרנוב (צילום: tedbettencourt@ / משרד החוץ הישראלי)

"אני נרגש לראות כל כך הרבה אנשים שהגיעו לכאן הערב כדי לשלוח מסר חשוב: לא נסבול שנאה בכל צורותיה", אמר ראש העיר בטנכורט במהלך העצרת ביום רביעי האחרון. רבים מהנוכחים היו מן הקהילה היהודית בעיר, אך אל המקום הגיעו גם נציגים של דתות שונות, כמו גם פוליטיקאים ברמה המקומית, מדינית ופדרלית. גם סגן הקונסול הכללי של ישראל, דניאל אגרנוב, נכח באירוע המרשים.

"תודה רבה לכל מי שהגיע היום כדי להביע סולידריות עם הקהילה היהודית, בדיוק כפי שהייתם עושים אם היה מדובר בכל דת אחרת. הפתרון האמיתי למיגור תופעת האנטישמיות הוא עקירת השנאה", אמר הרב שוסטרמן במהלך העצרת.

YOU MIGHT ALSO LIKE