4 מטפסי הרים חולצו בשלום לאחר שנתקעו בגובה רב במשך שלושה ימים
אחרי שהתבצעו שלל ניסיונות לחלץ את קבוצת המטיילים במהלך הימים האחרונים, רק הפוגה קלה במזג האוויר הסוער איפשר למסוק לנחות בסמוך אליהם. הם הועברו לבית החולים ע"מ לקבל טיפול רפואי לאחר שנחשפו לקור עז. מדובר באותו אזור שבו נהרג מטפס הרים לפני כעשרה ימים

ארבעה מטפסי הרים חולצו בשלום מוקדם יותר היום (חמישי) לאחר שנתקעו במשך שלושה ימים בגובה של 13,500 רגל (4,114 מטר) על גבי הר ריינייר (Rainier) שבמדינת וושינגטון, כך הודיע שירות הפארקים הלאומי.

ארבעת המטפסים שחולצו על רקע הר רינייר בו נתקעו (צילום: Shutterstock / שירות הפארקים הלאומי)

כבר ביום שני נצפו הארבעה לאחר שהם סימנו למסוק שחג מעליהם. תנאי מזג האוויר באותה עת היום קשים מאוד, וככל הנראה רוח חזקה הרסה את האוהל וציוד נוסף של המטפסים. מזג האוויר הבלתי צפוי גם מנע את חילוצם של המטיילים.

הבוקר, בסביבות השעה 9:15 בבוקר (שעון חוף מערבי) הצליח מסוק לנחות "לנצל" את ההפוגה במזג האוויר ונחת בסמוך אל קבוצת המטפסים. "זה היה סיוט של 72 שעות", אמר אחד המטיילים למחלצים. כעבור שעה, כל הארבעה הורדו מן ההר, שנמצא במרחק של כ-75 מייל דרום-מזרחית לעיר סיאטל. בהמשך פרסם שירות הפארקים הלאומי את זהותם של הארבעה: יבגני קרניצקי מאורגון, רוסלן חבאטולוב מניו ג'רזי, וסילי אושוב מניו יורק וקונסטנטין טופורוב מניו יורק. ארבעתם הועברו לבית החולים המקומי מכיוון שסבלו מפגיעות קור.

עוד קודם לכן, במהלך ימי שלישי ורביעי, מסוקי חיל האוויר והמשמר הלאומי ניסו להגיע אל המטפסים, אך בשני המקרים הם נדהפו בשל תנאי מזג האוויר. האזור בו הארבעה נתקעו הוא אותו המקום שבו ארלי ויליאם דין בן ה-45 נהרג ושניים נוספים נפצעו במהלך מפולת סלעים בחודש הקודם.

הר רינייר מסיאטל (צילום: Shutterstock)

YOU MIGHT ALSO LIKE