בתום מבצע של חודש: עשרות חברי כנופיית MS-13 נעצרו בדרום טקסס
בין העצורים ישנם גם שלושה אזרחי אל סלבדור שהואשמו ברציחתו של הגבר שגופתו התגלתה בשנה שעברה בסמוך לבית ספר יסודי ביוסטון. "מאמצים רבים הושקעו בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפת החוק, ביחד נהפוך את ערי המדינה לבטוחות יותר", אמרו במנהל לענייני ההגירה

הרשויות הפדרליות ביצעו פשיטה רחבת-היקף מוקדם יותר השבוע ביוסטון ונעצרו 23 חברי כנופייה, ביניהם שלושה חברי MS-13 המואשמים ברציחתו של חבר בכנופייה יריבה.

אחד העצורים במהלך הפשיטה (צילום: המנהל לענייני הגירה ואכיפת המכס)

על פי הודעת המנהל לענייני הגירה ואכיפת המכס (U.S. Immigration and Customs Enforcement, או ICE), כל 23 החשודים נעצרו במבצע שנערך במשך 26 ימים והסתיים ביומו האחרון של חודש מאי. מתוכם, 13 עצורים הם חברים בכנופיית MS-13 הידועה לשמצה.

"כנופיות רב לאומיות כגון MS-13 מהוות איום מיידי על גורמי אכיפת החוק והקהילה כולה. מאמצים רבים הושקעו בשיתוף פעולה עם גורמי אכיפת החוק המקומיים, וביחד אנחנו פועלים על מנת להפוך את ערי המדינה לבטוחות יותר בעבור כולם", מסר מאריו טרבינו, בכיר בסניף יוסטון של המנהל.

שלושת חברי הכנופייה אשר הואשמו ברצח, פרנסיסקו פלורס-סלאזר בן ה-19; מריו גווארה-פלורס בן ה-26; ופרנסיסקו אלברטו אנצ'טה אקווינו בן ה-21, שהו בארצות הברית באופן לא חוקי. השלושה הם אזרחי אל סלבדור, ונגד כל אחד הוגש כתב אישום בגין רצח. כזכור, בחודש אוגוסט האחרון התגלתה גופת גבר בסמוך לבית ספר יסודי בצפון יוסטון, ובמהרה הבינו רשויות החוק כי מדובר בפעילות של MS-13.

מהגרים לא חוקיים מגורשים משטחי ארה"ב ע"י ICE (צילום: AP)

המבצע לאיתור ומעצרם של חברי כנופייה נעשה בעקבות עלייה גדולה שנרשמה בפעילות של הכנופיות באזור יוסטון. על פי ICE, בשנת המס 2018 נעצרו 959 חברים בכנופיית MS-13 ברחבי ארצות הברית. לדברי מארק מורגן, מנהל ICE, יותר ממיליארד דולרים הוחרמו ע"י המנהל במהלך פשיטות ומעצרים נוספים שהתרחשו באזור.

YOU MIGHT ALSO LIKE