"אני אוהב את הסמלים האלה, הם נראים ממש מגניבים": סערה בעקבות צלב קרס ענק בחצר בית
סטיב ג'ונסון החליט לחרוט את סמל השנאה בחצר ביתו, ולא בדיוק מבין על מה המהומה: "זה מייצג את העובדה שאני לא צריך לטפל בגינה בחלק הזה של החצר", הוא אמר. שכנים רבים, לרבות יהודים, הביעו כעס על העובדה שהרשויות לא מסירות את הסמל: "בשם כל היהודים שנרצחו בשואה, זה פוגעני מאוד"

על רקע ציון יום הזיכרון האמריקאי ("ממוריאל דיי") בשבוע שעבר וציון 75 שנה לפלישת בעלות הברית לנורמנדי, דווקא כעת מתגלה כי תושב קליפורניה התקין צלב קרס גדול ושחור בחצר ביתו.

צלב הקרס הענק שהותקן בחצר הבית ע"י סטיב ג'ונסון (צילום: Getty Images)

סטיב ג'ונסון, תושב העיירה אל סוברנטה (El Sobrante), הממוקמת כ-12 מייל צפונית לעיר אוקלנד, טוען שהתקין את סימן ההיכר המזוהה עם תנועת הנאציזם מסיבות אסתטיות, ושלא התכוון לפגוע באיש: "זה לא מייצג שום דבר. בעצם, זה מייצג את העובדה שאני לא צריך לטפל בגינה בחלק הזה של החצר, זה הייצוג עבורי. מה זה מייצג עבורך?", הוא אמר לחברת החדשות המקומית, NBC 11.

בראיון אחר שהעניק, הפעם לערוץ ABC 7, הוא טען שיש לסמל משמעות היסטורית, אך לא משמעות נאצית: "אני אוהב את הסמלים האלה, הם נראים ממש מגניבים. מדובר בסמל טיבטי עתיק שהומצא הרבה לפני הצלב קרס", הוא אמר.

רוב השכנים של ג'ונסון אינם "קונים" את ההסבר וטוענים שמדובר בפעולה מכוונת. רנה שולץ, אישה יהודייה אשר גרה בסמוך לג'ונסון ב-27 השנים האחרונות, לא הסתירה את הכעס שלה ואמרה לתקשורת המקומית: "כן, זה מאוד פוגעני. בשם כל היהודים שנרצחו בשואה, אני בוודאי אומרת שזה פוגעני. הבהרתי את דעתי [לג'ונסון]: איני מסכימה עם זה, מדובר במעשה פסול אך בו בזמן מדובר בחצר שלו", היא אמרה.

ביתו של ג'ונסון מרחוק יותר (צילום: Getty Images)

למרות ההבנה היחסית שאותה גילתה שולץ, רבים בקהילה הקטנה חוששים שג'ונסון פוגע במוניטין שלהם, וחמור כך שהוא משפיע לרעה על הילדים ועל האווירה המשפחתית הקיימת בעיירה. ג'ון גאויה, בכיר במחוז קונטרה קוסטה בו ממוקמת העיירה, הסביר שהרשויות לא יכולות לפעול כנגד ג'ונסון ולהורות לו להסיר את הסמל הפוגעני. במקום זאת, הוא מבקש מהציבור הרחב לצאת כנגד סמל השנאה: "זה לא מתקבל על הדעת בגלל מה שזה מסמל, ואיך שאנשים מכירים את הסמל הזה", הוא אמר לתקשורת המקומית.

"זה הבית שלי ואני יכול לשים עליו מה שאני רוצה": סטיב ג'ונסון (צילום: מרקיורי ניוז)

ישנם שכנים שיצאו להגנתו של ג'ונסון תוך כדי הטענה שלא הייתה כוונת זדון. וינס פוהנלט, שכן הגר באותו רחוב, סיפר ל-NBC 11 שהוא מכיר את ג'ונסון מאז שהיו ילדים, והוא משוכנע שלא התכוון לפגוע במישהו: "הוא ממש לא מזיק, ונראה לי שהוא עצלן מדי כדי להיות ניאו-נאצי", הוא אמר. מארי סאלינס, שכנה אחרת, סיפרה שג'ונסון תמיד התייחס אליה בצורה מנומסת: "אני חושבת על ההתנהגות ועל הגישה שלו כלפי ואני לא חושבת שהייתה לי בעיה איתו לעולם".

נכון להיום, ג'ונסון מסרב בכל תוקף להסיר את הסמל הפוגעני, ולא נראה שיש דרך חוקית להכריח אותו לעשות זאת. "זה הבית שלי, הוא נמצא בבעלותי. אני יכול לשים עליו מה שאני רוצה ואיש לא יכול להגיד לי דבר", הוא אמר לעיתונאים שהתקבצו מחוץ לביתו על מנת לצלם את החצר.

YOU MIGHT ALSO LIKE