קליפורניה: 3 נאשמים בהברחת סוקולנטים לקוריאה הדרומית
סוקולנט יפהפה בשם דודליה זוכה להערכה רבה באסיה, ולכן מחירו שם גבוה מאוד. השלושה קטפו את הצמחים ביערות בצפון המדינה וניסו להבריח אותם בתיעוד מזוייף

שלושה גברים הואשמו ביום שישי בניסיון להבריח אלפי סוקולנטים מקליפורניה אל קוריאה הדרומית. כך הודיע משרד המשפטים. השלושה, נתיני קוריאה הדרומית, תלשו סוקולנטים חיים מסוג דודליה בפארקים ציבוריים שנמצאים בצפון קליפורניה בשנה שעברה, העבירו אותם למשתלה בסן דייגו ולאחר מכן העבירו אותם לסוכנות יצוא בקומפטון בניסיון להשתמש באישורי הובלה מפוברקים לקוריאה הדרומית.

קוטפים ביער ומוכרים ב-50 דולר. דודליה (צילום: Shutterstock)

שלושת הנאשמים הם ביונגז'ו קים, 44, שהפעיל את המשתלה, יונגין בק, 45, ובונג ג'ון קים, 44. הרשויות החרימו מהשלושה לא פחות מ-3,715 צמחי דודליה בשווי של 600 אלף דולר. כך הודיע משרד המשפטים. מאז מעצרם בשנה שעברה, הספיקו בק וביונגז'ו להימלט מארצות הברית.

הסוקולנט הייחודי הוא בעל ערך רב בחלקים מסוימים באסיה, ומכיוון שלוקח להם זמן רב לגדול, מבריחים נוהגים לקטוף אותם מאדמות קליפורניה ולהבריח אותם בצורה אסורה.

גורמים רשמיים ברשות הטבע של קליפורניה מציינים כי מחירם של סוקולנטים מסוג זה יכולים להגיע מעבר לים ל-40 עד 50 דולר ליחידה. רשות הדגה וחיי הבר בארצות הברית ציינה כי הברחת הסוקולנט האהוב הפכה לעניין נפוץ, וכי הוא נמצא בסכנה.

מגוון הסוקולנטים במשבר בין השאר גם בשל שריפות היער התדירות באזור קליפורניה, והסוקולנטים ששרדו על המצוקים ובהרים עלולים להיפגע בשל סוחרים לא חוקיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE