מבטלת את מדיניות אובמה: ארה"ב מחריפה את הסנקציות נגד קובה
על רקע הקשרים של המדינה הקומוניסטית לוונצואלה, השבוע הודיעו משרד האוצר והחוץ על החרפת המגבלות בכל הנוגע לתיירות אמריקאית באי. אוניות לא ייעצרו שם (יותר מחצי מהתיירים נכנסו למדינה דרך הנמל הימי) וטיולים מאורגנים ייאסרו

הממשל האמריקאי בראשות הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום על מגבלות חדשות למי שיבקש לנסוע לקובה, לרבות איסור על עצירות ביניים של אוניות 'קרוז'.

אוניית קרוז עוגנת בנמל הוואנה, בירת קובה (צילום: Shutterstock)

מי שהודיע על האיסור היה משרד האוצר, שפרסם הודעה שבה הוסבר שהמגבלה נועדה להפחית את התרומה הכלכלית שניתנה לממשלה בקובה, שכונתה בהודעה כ"ישות קומוניסטית שמדכאה תהליכים דמוקרטים באזור כולו".

שר האוצר, סטיבן מנושין, התייחס להחלטה ואמר ש"ההחלטה התקבלה ע"י הממשל במסגרתה נהפוך את ההחלטה להקל על הסנקציות ויתר המגבלות הקיימות על המשטר בקובה. החלטה זו תסייע להרחיק דולרים אמריקאים מידיהם של אנשי המודיעין, הצבא והמשטרה של קובה", כלשון ההודעה.

משרד החוץ התייחס גם כן להחלטה ופרסם הודעה לפיה "התיירות משרתת את האינטרס של קובה ומגייסת כספים לטובת הצבא. מדובר באותו גוף התומך בניקולס מדורה בוונצואלה. ישנם קשרים כלכליים ברורים בין תעשיית התיירות במדינה לבין הצבא", נכתב בהודעה, שדומה מאוד לזו שפורסמה ע"י משרד האוצר.

כ-142 אלף תיירים אמריקאים הגיעו לקובה באונייה במהלך 4 החודשים הראשונים של השנה (צילום: Shutterstock)

במסגרת ההחלטה, לא יתאפשר לאוניות תענוגות לבצע עצירת ביניים במדינה. כמו כן, לא יתאפשר לבצע סיורים בקבוצות גדולות. מדובר בשתיים מהדרכים הבולטות שבהן תיירים מבקרים באי, כך שהפגיעה הכלכלית תהיה משמעותית ביותר. באופן עקרוני, האיסור חל כבר היום, אך בהודעה הוסבר שאמריקאים אשר הזמינו חופשה למדינת האי לפני החמישי ביוני יוכלו להמשיך כמתוכנן (בתנאי שפעולת הזמנה כגון רכישת כרטיס טיסה או חדר במלון התבצעה כבר).

לא ברור כיצד האיסור ישפיע על תנועת המטוסים בין קובה לארה"ב, שכן עדיין מותר לבקר במדינה אם מדובר בטיול עסקי, נושא הקשור לעיתונות או מחקר אקדמי ואפילו טיולי פנאי במסגרת לימודית. הנתונים הרשמיים של ממשלת קובה מצביעים על כ-257 אלף תיירים אמריקאים שהגיעו למדינה בארבעת החודשים הראשונים של 2019, עלייה של 93% לעומת 2018. כ-142 אלף מתוכם הגיעו למדינה באוניות 'קרוז'.

YOU MIGHT ALSO LIKE