ויזת אמן לארצות הברית: תמונת מצב
בדיקה קפדנית יותר על הזיקה לתחום ומעקב ישיר אחר המענה מגורמים מקצועיים מקומיים: אלו רק חלק מעדכוני מדיניות ההגירה הנוקשה במסלול הידידותי יחסית שבאמצעותו אמנים רבים זכו לאשרת עבודה בארה"ב וכעת יאלצו להתאמץ יותר על מנת לזכות בה

הסחבת בהליכי האשרות השונות אינה פוסחת גם על ויזת האמן לסוגיה. ישנן שלוש קטגוריות להיתר עבודה שכזה:

  1. ויזת O (יכולות על) - מאפשרת שהייה למטרת עבודה בתחום עד שלוש שנים עם אופציית הארכה של עד שנה.
  2. ויזת P3 (אירוע והופעת תרבות) - שהייה ועבודה עד שנה עם הארכות לשנה נוספת בלבד.
  3. ויזת P1  (קבוצה שמגיע למטרת בידור) - גם כאן מדובר על שנת שהייה ועבודה לכל היותר עם אפשרות להארכה של לא מעבר לשנה נוספת.

מי שמגיש את שלושת סוגי הוויזות עבור האמן, הוא ברוב המקרים אמריקאי שמשמש כמעביד, נציג , סוכן או כל תפקיד רישמי אחר, והוא למעשה מי שמבקש את הניירת. לפי מדיניות ההגרה, על מנת לקבל את הוויזה יש להראות פעילות/ הופעות/ עבודות בכל פרק זמן של 60 יום.

ויזת O דורשת בין היתר אסמכתאות שהאמן עצמו הוא מוכר ובעל קריירה רישמית. לדברי עו"ד שני גבאי, בעלת משרד המתמחה בכל סוגיות ההגירה הפועל בישראל ובלוס אנג'לס, ההוכחות הקבילות חייבות להיות כתובות בלבד, כגון מאמרים או כתבות, צילומי שער, פליירים של הופעות או דיסקים, פרסים או הישגים משמעותיים, הוכחות רייטינג או מכירת כרטיסים, וכן ישנו דגש מיוחד על מכתבי המלצה אשר חייבים כעת לכלול הסבר קצר מיהו כותב ההמלצה ומהיכן ההבנה שלו בתחום.

ההליך מתחיל בהגשת המסמכים לאירגון מקצועי אמריקאי בתחום בו האמן מבקש לעסוק ( Labor Organization ) וזאת במטרה לקבלת מכתב המלצה שיוגש על ידי אותו הארגון להגירה אמריקאית. חשוב להוסיף שהעניין כרוך בתשלום עמלה של כמה מאות דולרים על מנת לקבל את מכתב ההמלצה המיוחל. רק לאחר קבלתו ניתן להמשיך בתהליך הגשת הניירת. עדכון חדש ויתכן שהמשמעותי ביותר הוא מדיניות במקרה שמתקבלת תשובה שלילית מהארגון המקצועי. אם בעבר המענה היה מגיע למגיש הבקשה בלבד, הרי שכעת גם רשויות ההגירה מעודכנות ישירות במקביל אליו, ודי ברור כי הדבר עשוי להוות מכשול רציני בתהליך.

לגבי שתי הוויזות הנוספות, P3 דורשת הוכחות בנוגע להופעה עצמה וכן בנוגע לאירוע במסגרתו היא מתקיימת. כל מכתבי ההמלצה והראיות צריכים גם כן להתייחס לכך, ואילו בוויזת P1, חלה החובה ש- 75 אחוז מחברי הלהקה/קבוצה הקבוצה מופיעים יחד לפחות שנה, ועליהם להיות מוכרים ברמה הבינלאומית.

אך לא בכך מסתיימת הסחבת או קפדנות היתר אם תרצו. גם הגשה במסלול המזורז, פרימיום ( הגשה מהירה למענה תוך 15 יום שמלווה בתשלום נוסף ) עלולה לקחת זמן רב יותר. אמנם ההגירה מתחייבת לתת תשובה תוך 15 יום אך מלבד העניין שכעת ברוב המקרים היא ניתנת ממש סמוך לסיום המועד עליו היא מחוייבת ( בניגוע לבעבר בו התשובה התקבלה תוך 3-4 ימים), כעת ישנה סבירות גבוהה יותר לבקשת ראיות נוספות, מה שמעכב את ההליך ב-15 יום נוספים, כך שיש לקחת בחשבון שזה לוקח לפחות חודש. לאחר זאת, יש להגיש את הבקשה להנפקת הוויזה בקונסוליה הרלוונטית מחוץ לארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE