בגלל האלימות בנשק חם: סין הוציאה אזהרת מסע לארה"ב
המתיחות בין בייג'ינג לבין וושינגטון עולה מדרגה. הממשלה הסינית קראה למוסדות וליחידים להגביר עירנות בארצות הברית, וטענה כי הרשויות מטרידות את המבקרים

ממשלת סין הזהירה היום (שלישי) את אזרחיה המבקרים בארצות הברית, בטענה שתיירים סינים נחקרים, מתושאלים וסובלים מצורות שונות של מה שבייג'ינג מכנה הטרדה על ידי גורמי אכיפת החוק האמריקניים.

סין מעלה הילוך (צילום: Shutterstock)

האזהרה קוראת לאזרחים הסינים ולגופים שונים הפועלים בארצות הברית להגביר את האבטחה, המודעות וצעדי המנע באופן אקטיבי. הדברים של בייג'ינג באים כשברקע נמשך סכסוך הסחר המריר בין שתי המעצמות הכלכליות הגדולות בעולם, והקשחת מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ.

אתמול נקראו סטודנטים סינים להעריך את הסיכונים הכרוכים עם שינוי מדיניות ההגירה של ארצות הברית.

בתוך כך, משרד התרבות והתיירות הסיני פרסם אזהרת מסע עצמאית משלו לארצות הברית, תוך שהוא מציין את המספר הגבוה של מקרי ירי, שוד וגניבה במדינה. "בימים האחרונים היו מספר אירועי אלימות בנשק, מעשי שוד וגניבות בארצות הברית", הודיע המשרד. "המשרד מזכיר לתיירים הסינים להעריך ביסודיות את הסכנות הכרוכות בנסיעה לארצות הברית, להבין אם הסדר הציבורי נשמר במקום אליו הם נוסעים, את החוקים והתקנות, ולהגביר כל הזמן את העירנות ולנקוט בצעדי זהירות כדי לשמור על ביטחונם".

הסלים בחודש שעבר את המתיחות. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

המתיחות בין שתי המעצמות גברה בחדות בחודש שעבר, כאשר ממשל טראמפ האשים את סין כי היא לא עומדת בהתחייבויותיה הקודמות לערוך שינויים מבניים באופי הכלכלה שלה. מאוחר יותר הטילה וושינגטון מכסי מגן בגובה של 25 אחוזים על מוצרים סינים מיובאים בשווי של 200 מיליארד דולר.

בינתיים נראה כי מלחמת הסחר בין שתי המעצמות משפיעה לרעה על החקלאים האמריקניים. לפני כשבועיים העלה הסנאטור הרפובליקני ג'רי מוראן, המייצג את קנזס, חשש כבד כי ההשפעה על חקלאים אמריקאיים עלולה להיות הרסנית.

מוראן טען מכסי המגן עשויים לגרום "נזק ארוך-טווח לחקלאות האמריקאית". מוראן ציין כי "החקלאים והחוואים בקנזס מבינים שיש להטיל על סין אחריות להתנהגות הסחר השלילית שלה, אולם ההכנסה נטו של החקלאים ירדה ב-50% מאז 2013 ומלחמת הסחר דחפה את מחירי מוצרי הצריכה עוד ועוד כלפי מעלה. חקלאים וחוואים רבים נמצאים על סף קריסה".

YOU MIGHT ALSO LIKE