מאות בתי אבות פועלים בצורה לקויה, והממש מתעלם
דוח שפרסם הסנאט מלמד כי 400 בתי אבות זכו לציון נמוך בביקורות פדרליות, אך למרות זאת המידע אינו חשוף לציבור. הקיצוצים בתקציב מכשילים את ניסיונות השיפור

במשך שנים הסתירה הממשלה הפדרלית את פרטיהם של 400 בתי אבות ברחבי המדינה שאותרו בהם בעיות בריאות, בטיחות או בעיות סניטציה. למעשה, מאות בתי האבות האלה מחזיקים "ברקורד עקבי של טיפול גרוע", אך הם לא צורפו לרשימה קצרה יותר של בתי אבות שזכו לחקירה מעמיקה של הרשויות הפדרליות, ולאזהרות. כך עולה מדוח שפרסם אתמול (שני) הסנאט.

הקשישים ובני משפחותיהם סובלים. בית אבות (צילום: Shutterstock)

למרות המספר הגבוה, נראה כי קיצוצים תקציביים תורמים לבעיה על ידי צמצום הכספים שמועברים לפיקוח על העמידה בדרישות של בתי האבות שנמצאים ברשימה המצומצמת יותר.

העמימות סביב הנושא ואי פרסום שמות בתי האבות גורם פוגעים בהתחייבות הפדרלית לשקיפות עבור המשפחות שנאבקות כדי למצוא בית אבות ראוי ליקיריהן, ומעוררים שאלות בנוגע לסיבת פרסום שמות של חלק מהמוסדות והסתרת שמות מוסדות אחרים.

"אנחנו חייבים לוודא שכל בן משפחה או כל דייר פוטנציאלי בבית האבות יוכל לקבל את המידע הזה, לא רק לפני ההרשמה, אלא על בסיס קבוע", אמר סנטור בוב קייסי, שפרסם את הדו"ח יחד עם הסנטור פאט טומי. "כאשר משפחות מקבלות החלטה קשה לחפש בית אבות ליקיריהן, הן זכאיות לדעת אם בית האבות סובל מבעיות סיסטמטיות", אמר טומי.

הסנטורים פרסמו רשימה שהועברה להם על ידי המרכזים לשירותי מדיקייר ומדיקאייד, ובה בתי אבות עם תיעוד של בעיות ושמותיהם לא פורסמו על ידי הממשלה. קרוב ל-1.3 מיליון אמריקנים נמצאים ביותר מ-15,700 בתי אבות. הסנטורים שפרסמו את הרשימה ציינו כי מספר בתי האבות בשתי הרשימות עומד על כשלושה אחוזים מסך כל בתי האבות בארצות הברית.

הציבור לא יכול לדעת באיזה בית אבות נמצאו בעיות (צילום: Shutterstock)

מרכזי השירותים פרסמו את שמותיהם של כשמונים בתי אבות שעברו חקירה מקיפה יותר בניסיון לסייע להם לתקן את הבעיות שנתגלו בהם, ונמצאים בתכנית מיוחדת לשם כך. בתי אבות שלא ישתפרו במהלך התכנית, עלולים להיסגר.
הציבור יכול למצוא את בתי האבות האלה באתר הממשלתי Nursing Home Compare. ליד בתי האבות יהיה משולש צהוב במקום סימוני הכוכבים המדרגים את איכות בתי האבות.

400 בתי האבות שמועמדים להיכנס לרשימה המצומצמת יותר "עומדים בתנאי הקבלה לתוכנית מכיוון שהם רשומים כבעלי היסטוריה של טיפול לקוי, אך אינם מתקבלים אליה בגלל משאבים מוגבלים", נכתב בדוח שפורסם אתמול. "למרות שהם אינם שונים מבתי האבות שברשימה המצומצת, הם אותו דבר מבחינת איכות בית האבות, אלא שהציבור לא יודע מזה".

במכתב ששלחה בחודש שעבר לקייסי, מנהלת מרכזי השירותים סימה וורמה, ציינה כי אחד הגורמים לבעיות הוא התקציב הפדרלי. לדבריה, הקיצוץ בתקציב שנעשה בשנת 2014 צמצם את מספר המקומות בתכנית לבתי אבות שזקוקים לשיפור.

YOU MIGHT ALSO LIKE