רוברט נגד רוברט: דה נירו קורא למולר לפרסם את הדו"ח המלא
השחקן והבמאי המוערך, שלא חשש למנוע מטראמפ את הכניסה למסעדות שבבעלותו, קורא לחוקר המיוחד לחשוף את מלוא הממצאים נגד הנשיא: "אני מפציר בך, צא מאזור הנוחות שלך". דה נירו מגלם את מולר ב "סאטרדיי נייט לייב"

השחקן רוברט דה נירו קורא לרוברט מולר, החוקר המיוחד לבחינת המעורבות הרוסית בבחירות 2016, לחשוף ולהבהיר את ממצאיו במלואם.

"המדינה צריכה לשמוע את הקול שלך". דה נירו בתור מולר, מתוך "סאטרדיי נייט לייב" (צילום: NBC)

דה נירו, שמגלם את מולר בתכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב", פרסם היום (חמישי) מאמר בניו יורק טיימס בעקבות מסיבת העיתונאים שערך אתמול מולר. במאמרו כותב דה נירו, שאת הטענות החלקיות שדקלם מולר מתוך הדו"ח שלו, הצוות שלו עצמו לא היה מקבל אילו היה נדרש לחקור אותו.

בין היתר, החמיא דה נירו למולר על עמידתו האיתנה בפני מתקפותיו של הנשיא דונלד טראמפ עליו ועל צוותו, אך הוסיף: "אף שאני ואמריקאים נוספים רבים מעריצים את תגובתך השקטה, הבטוחה ומכובדת בהתעלמותך ממתקפות אלה, היא אפשרה לממשל להשתמש בקולו כדי לשלוט בנרטיב. הקול הזה כל כך רועש וכל כך עקבי שהם הכניעו אפילו אנשים הגיוניים. והקול הכי רועש והכי עקבי שייך לנשיא עצמו".

דה נירו לא חוסך שבטו מהנשיא טראמפ: "יש הרבה סיפורים על כך שהנשיא חרש לעובדות, אבל אין הרבה מחלוקת על הטון שבו הוא משתמש. בין אם אתה מתומכיו או מהמטרות חסרות המזל של הרטוריקה הכועסת שלו, הדרך העוינת שבה הוא מביע את עצמו מגיעה לכולם. וגם אין ממש מחלוקת על כך שהנשיא מתייחס לשקרים, הגזמות והתעמרות ככלים יומיומיים בארגז כלי התקשורת שלו... תגיד מה שתגיד על הנשיא, כשזה מגיע לשקרים, הגזמות והתעמרות, אף אחד לא יכול לגעת בו".

מומחה לשקרים, הגזמות והתעמרויות. הנשיא טראמפ (צילום: Getty)

מול זה, כתב דה נירו, חייב מולר להתייצב, משום ש "המדינה צריכה לשמוע את הקול שלך. את הקול האמיתי שלך... משום שזה הדו"ח שמדינתך ביקשה ממך לכתוב, ועתה אתה חייב לתת לו סמכות ובהירות. חייך היו דוגמה בוהקת של עשיה ציבורית אמיצה ובלתי אנוכית. אני מפציר בך לצאת מאזור הנוחות שלך ולעשות זאת שוב".

זו לא הפעם הראשונה שדה נירו - שחקן, במאי ומפיק מהמוערכים והמצליחים בהוליווד אי פעם, שקיבל את מדליית החירות הנשיאותית מהנשיא הקודם ברק אובמה - נוקט עמדה ברורה כל כך נגד טראמפ. לפני שנה הוא מתח ביקורת חריפה על השיא בטקס חלוקת פרסי הטוני, שגרמה לטראמפ לצייץ למחרת כי "יש לו איי קיו נמוך מאוד". רק לפני מספר שבועות צוטט דה נירו בתקשורת כאמור שטראמפ לא מוזמן לרשת המסעדות "נובו" שהוא בין בעליה.

YOU MIGHT ALSO LIKE