12 החודשים האחרונים היו הגשומים ביותר אי פעם
מתכחשים לשינויי האקלים? בין מאי אשתקד ואפריל השנה ירדו ברחבי ארצות הברית משקעים בהקף של ששה אינצ'ים יותר מהממוצע הרב שנתי. המגמה צפויה להמשך ולהחמיר, כשתופעות כמו "אל ניניו" והנהרות האטמוספריים ימשיכו להוריד משקעים בכמויות עתק

השנה האחרונה הייתה הגשומה ביותר בהיסטוריה המתועדת של ארצות הברית.

הכי הרבה משקעים מזה 124 שנים (צילום: Shutterstock)

בזמן שמדינות המערב התיכון מתמודדות עם הצפות ותנאי מזג אוויר בלתי נסבלים שכבר גרמו למותם של אנשים, מתברר שלא רק נדמה לנו שמזג האוויר השתגע. נתוני שירות מזג האוויר הלאומי מעידים שכמות המשקעים ב-12 החודשים האחרונים הייתה הגבוהה ביותר בכל 124 שנות התיעוד של מזג האוויר בארצות הברית היבשתית (לא כולל אלסקה והוואי).

בנוסף, לראשונה מזה כעשרים שנה, שום חלק במדינה לא נמצא בסיכון לבצורת יוצאת דופן בתקופה הקרובה.

לפי נתוני שירות מזג האוויר, ב-12 החודשים שבין מאי אשתקד ואפריל השנה, ארצות הברית ראתה משקעים בהיקף 36.2 אינצ'ים בממוצע, מה שמהווה ששה אינצ'ים מעל הממוצע הרב שנתי. זו תוצאה של הוריקנים, "נהרות אטמוספריים" – סילוני אוויר רוויי אדי מים שיוצרים תנאי מזג אוויר קיצוניים – וסתיו היה גשום במיוחד. מדובר באפקט שתואם את המגמה לפיה ההתחממות הגלובלית יוצרת יותר משקעים.

בין התורמים לכמויות הגשם הדרמטיות היו ההוריקנים "פלורנס" ו "מייקל" שהורידו, בהפרש של ימים זה מזה, כמויות עתק של גשם בדרום מזרח ארצות הברית. גם קליפורניה תרמה את חלקה לממוצע היבשתי הגבוה בשל הנהרות האטמוספריים, ו "אל ניניו" – תנאי מזג אוויר קשים שמוכרים כבר זמן רב ומיוחסים לשינויי האקלים של ההתחממות הגלובלית – היו גם הם חלק מהגורמים.

תרמה את חלקה לסטטיסטיקה. הסופה "פלורנס" (צילום: AP)

דו"ח של גוף מחקר לבדיקת השינויים העולמיים מצא שאירועי משקעים בארצות הברית גברו הן בתדירותם והן בעוצמתם מאז 1901, והמגמה צפויה להמשך לתוך המאה ה-21.

YOU MIGHT ALSO LIKE