בהופעה נדירה, הדף מולר את טענות הנשיא על "זיכוי" והבהיר: הכדור אצל הקונגרס
התובע המיוחד דיבר ישירות לאומה לראשונה מאז מונה, לפני יותר משנתיים. הוא הדגיש יותר מפעם אחת שלא הוגש כתב אישום נגד הנשיא כי כללי משרד המשפטים אוסרים זאת והבהיר: לא הצלחנו לנקות את טראמפ משיבוש הליכים

התובע המיוחד רוברט מולר שבר את שתיקתו והבהיר היום (רביעי) שהוא לא ניקה את הנשיא טראמפ מאשמת שיבוש הליכי החקירה שלו, וחזר ועמד על כך שרוסיה התערבה "בצורה שיטתית" בבחירות לנשיאות בשנת 2016.

בשפה משפטית הוא אמר: "אני לא יכול להגיש נגדו כתב אישום. רק אתם יכולים. סימנתי לכם את העבירות. יותר מזה אין לי מה לומר" רוברט מולר (צילום: צ'יפ סומודבייה, גטי)

"לא הגענו לקביעה אם הנשיא ביצע עבירה", אמר מולר, והבהיר כי ההימנעות מקביעה חד משמעית שכזו היתה ש"בשל מדיניות ארוכת-שנים של משרד המשפטים, הגשת כתב אישום נגד הנשיא המכהן לא היתה אופציה".

טראמפ מיהר להגיב וצייץ באופן שגוי כי "שום דבר לא השתנה" ו"התיק סגור!" הנשיא צייץ עוד כי "לא היו ראיות מספיקות ולכן, בארץ שלנו, אדם הוא חף מפשע!". אלא שלמעשה, מולר הבהיר בדו"ח שלו שיש די והותר ראיות לשיבוש הליכים לכאורה (הוא מונה 10 מקרים עיקריים כאלה) וכי התפקיד להחליט אם הנשיא שיבש הליכים מוטל לפי החוקה על כתפי הקונגרס - החלטה שיכולה לגרור הליכי הדחה.

מולר, הנמנע לרוב מאור הזרקורים, ולא דיבר לאומה בטלוויזיה מאז מונה לפני למעלה משנתיים, הודיע גם שהוא פורש מתפקידו לאחר שסיים להגיש את הדו"ח, והוא חוזר לפעילות בשוק הפרטי. בדבריו ציין מולר יותר מפעם אחת את מדיניות משרד המשפטים האוסרת על הגשת כתב אישום נגד נשיא מכהן (אקט השמור לפי גישה זו לבית הנבחרים בתהליך ההדחה, שהוא בעצם העמדה לדין בפני הסנאט) - ורמז כי הוא מסכים עם מדיניות זו.

"שום דבר לא השתנה" (צילום: UPI)

התובע חתום הפנים הגן בתוקף על ממצאי חקירתו לפי רוסיה התערבה במכוון, לטובת טראמפ, בבחירות 2016. "מאמצים מרובים ושיטתיים נעשו להתערב בבחירות שלנו, וראוי שזה ידאיג כל אמריקאי". אף שחקירת מולר הניבה כתבי אישום נגד 37 חברים בקמפיין טראמפ או בחוג מקורביו, ועל אף שהחקירה העלתה לא פחות מ-251 מגעים בין אנשי קמפיין טראמפ לגורמים המקושרים לקרמלין, ולמרות שאף אחד מן המגעים הללו לא דווח לרשויות כפי שהיה נוהג כמעט כל קמפיין בהיסטוריה, מבחינה משפטית מצא מולר שאין ביכולתו להוכיח "קשירת קשר מכוונת" ברמה שתעמוד בבית משפט.

זה, כמובן, לא מהווה זיכוי מפני אישום בשיבוש הליכים. עם זאת, מי שמקווה לדברים ברורים עוד יותר מצד איש המארינס לשעבר צפוי להתאכזב. הוא הבהיר שאינו מעוניין להעיד בפני הקונגרס (אם כי כמובן יתייצב אם יזומן - אך הבהיר שלא יאמר דברים שונים בהרבה מאלה שהשמיע היום.

YOU MIGHT ALSO LIKE