מתנקש בכיר בקרטל הסמים של אל-צ'אפו הוסגר לארצות הברית
אנטוניו "יגואר" מארופו הועבר במהלך הלילה לארצות הברית כדי לעמוד לדין על עבירות בהן הואשם בשנת 2012, יחד עם גוזמן עצמו. "ממנהיגי הארגונים האלימים"

אנטוניו "יגואר" מארופו, בכיר בקרטל סינלואה ואחד מהרוצחים השכירים הידועים לשמצה בארגונו של חואקין "אל צ'אפו" גוזמן הוסגר ממקסיקו לארצות הברית כדי לעמוד לדין בבית משפט פדרלי על עבירות סחיטה, תכנון חטיפה ורצח.

מארופו בעת מעצרו בשנת 2012 (צילום: רויטרס)

ההסגרה של מארופו הוכרזה אמש (שלישי) בהודעה לעיתונות שפרסם משרד המשפטים. הוא יועמד לדין בטקסס לאחר שהואשם באותו כתב אישום של גוזמן עצמו בשנת 2012 - האשמה של תכנון רצח, חטיפה, הלבנת כספים והפצת סמים.

"ה-FBI באל פאסו מרוצה מהמאמצים של מקסיקו להעמיד לדין את אחד ממנהיגי הארגונים הפליליים האלימים ביותר שזרעו פחד באזור אל פאסו וחוארז", אמר הסוכן המיוחד אמרסון בואי ג'וניור, האחראי מטעם הבולשת על התיק. "שיתוף הפעולה בין רשויות החוק של שתי המדינות הוא כוח עוצמתי במאבק בקרטל סינלואה שזורע פחד ומאיים על ביטחון התושבים שלנו".

"אף אדם, קהילה או מדינה צריכים לסבול את האליות שמתוארת בסעיפי האישום האלה", אמר סוכן ה-ATF ג'פרי בושק, "שיתוף הפעולה בין ארצות הברית למקסיקו מעביר מסר ברור לגבי המחויבות שלנו לשיתוף פעולה".
מארופו ישב בבית כלא במקסיקו לפני שהוסגר אתמול. בשנת 2012, הוא הואשם בשני מקרים של אלימות. אחד מהם הוא תכנון חטיפה בהורייזון סיטי, טקסס, בשנת 2009 ותכנון חטיפה ורצח באל פאסו.

בחודש פברואר האחרון הורשע ברון הסמים המקסיקני חואקין "אל צ'אפו" גוזמן נמצא אשם בכל עשרת סעיפי האישום במשפטו, שהתנהל בבית דין פדרלי בניו יורק. גזר הדין יוכרז בנפרד, אולם בהנחה שלא יצליח להימלט  בן ה-61 ימות מאחורי סורג ובריח.

גוזמן בעת ההסגרה לניו יורק (צילום: AP)

גוזמן הואשם בכך שעמד בראש קרטל הסמים רב העוצמה סינלואה, שלדברי התובעים היתה ספקית הסמים הגדולה ביותר לארה"ב. הוא נעצר בינואר 2016 לאחר שנמלט בשנית מכלא מקסיקני במבצע נועז שכלל מנהרה מתוחכמת שנחפרה אל מתחת לשירותים בתאו.

פסק הדין, שניתן פה אחד בידי חבר המושבעים בברוקלין בתום משפט בן 11 שבועות, הרשיע את גוזמן בין השאר בהפעלת מתנקשים לביצוע "מאות" מעשי רצח, תקיפה, חטיפה ועינויים נגד יריבים לסחר בסמים. מקורבי מפתח, בכללם סגנו לשעבר והמאהבת שלו, העידו נגד האיש, שבשעתו היה המבוקש #1 בחצי כדור הארץ המערבי.

גוזמן, שכונה "אל צ'אפו" על שם קומתו הנמוכה, עמד בראש קרטל "סינלואה", שנטל את שמו מן המדינה המקסיקנית המשתרעת לאורך הגבול עם ארה"ב. בהנהגתו הפך הקרטל ליצואן הסמים הגדול ביותר לארה"ב והביא את גוזמן עצמו למקום ה-701 ברשימת עשירי העולם של כתב העת פורבס, עם הון שהוערך ב-2009 בכמיליארד דולר.

YOU MIGHT ALSO LIKE