אוהיו: מיליוני תושבים מנותקים מרשת החשמל בגלל סופת טורנדו
תושבי דייטון נקראים לאגור מים בגלל הפסקה בזרם החשמל למשאבות המים. לא דווח על פצועים או הרוגים בסופה. שירות החיזוי הודיע כי איום הטורנדו עבר

שירות החזאות הארצי הודיע כי יותר מ-70 אלף הפסקות חשמל נרשמו ברחבי אוהיו, והשפיעו על יותר מחמישה מיליון תושבים. השירות ביקש הבוקר (שלישי) בטוויטר מהציבור לשלוח הודעות על הפסקות חשמל ברשתות החברתיות או בדואר האלקטרוני, במידה וזה מתאפשר. בנוסף, השירות הודיע כי איומי הטורנדו "עזבו את האזור".

עץ שנפל בעקבות טורנדו (צילום: Shutterstock)

כמה סופות, ובהן גם טורנדו "גדול ומסוכן" היכו אתמול ברחבי אוהיו וגרמו לנזק רב. לפחות חצי תריסר יישובים ממזרח לאינדיאנה ולאורך מרכז אוהיו נפגעו מהסופות הקשות. לא דווח על נפגעים או הרוגים.

עיריית דייטון פנתה לתושבים החיים באזורים הנפגעים וקראה להם לשמור על מים. "איבדנו חשמל במתקני ההתפלה ובמשאבות המים", הודיעה העירייה, "גורמי החירום מבצעים פעולות סריקה, חילוץ ופינוי ההריסות".

בעקבות הסופה נחסמו כמה נתיבים בכביש 75 מצפון לדייטון. משאיות עם מערכת לפינוי שלגים מנסות לפנות ענפים ואבנים לצד הדרך כדי לפתוח מחדש את הנתיב הראשי צפונה.

בשבוע שעבר נהרגו כמה בני אדם ב"טורנדו אלים" שפגע בג'פרסון סיטי, בירת מיזורי. שירות החיזוי דיווח אז על "טורנדו גדול והרסני" שפגע באזור זמן קצר לפני חצות הלילה, והוא נע לכיוון צפון מזרח במהירות של 40 מייל לשעה.

"צוותי החירום הגיבו בצורה מהירה ובתיאום רחב בזמן שרוב המדינה התמודדה עם מזג אוויר קיצוני ומסוכן שהותיר פצועים, לכודים ואף גרם למותם של שלושה בני אדם", אמר המושל מייק פרסון, "אני רוצה שצוותי החירום, וכל מי שניגש לסייע בלי לחשוב על עצמו, ידעו כמה המעשים שלהם מוערכים על ידי כל תושבי המדינה".

YOU MIGHT ALSO LIKE