קיבל השראה מבן שפירו ושלח מסר ליהודים: "עופו מכאן"
האיש שנדון לשלוש שנות מאסר על השחתה בצלבי קרס וניסיון הצתה של בית כנסת באינדיאנה סיפר לחוקריו בגאווה על דעותיו החשוכות ועל נתיב הרדיקליזציה שלו - שכלל את התועמלן היהודי התומך בנשיא

גבר מאינדיאנה שהודה באשמה של השחתת בית כנסת בסמלים נאציים פירט בפני חוקריו הפדרליים את הדרך שהובילה אותו לרדיקליזציה, כולל פגישות עם חברי ארגון הימין הקיצוני "איידנטיטי אברופה" והשראה מכתביו של התועמלן הימני בן שפירו, וכן האתר הנאצי סטורמפרונט.

החשוד (עם תליון של צלב ברזל בסגנון נאצי) ומעשה ידיו הפחדני (צילום: מסמכי ביהמ"ש, דרך Buzzfeed)

נולאן ברואר, בן 21 מאמיננס שבאינדיאנה, הודה בשבוע שעבר באשמת קשירת קשר להפרת זכויות האזרח של קהילת שערי תפילה. הוא נידון לשלוש שנות מאסר. ביולי 2018 נסעו ברואר ואשתו קיאומי, בת 17 אז, 50 מייל מביתם לבית הכנסת, ריססו צלב קרס וצלבי ברזל על מכלאת מכולות האשפה של המקום, והציתו בו אש. על פי התובעים התכוונו השניים לפרוץ לבית הכנסת ולהשמידו בפצצות ונפל"ם תוצרת בית, אולם נבהלו וברחו.

בחקירת ה-FBI, אמר ברואר כי הוא ובת זוגו רצו לשלוח מסר ליהודים "כגזע". בחקירתו העלה החוליגן שטוף המוח סטטיסטיקות מפוברקות, שנועדו להוכיח כי היהודים מחזיקים בכוח פוליטי מוגזם ושולטים בעולם. "נראה לי שזה פשוט משהו כמו, תפסיקו", אמר ברואר לחוקרים. הוא רצה גם להגיע לכותרות, והתגאה בכך שמעלליו הגיעו לתשומת לבו של סגן הנשיא מייק פנס, שהוקיע אותם בחדות.

מקור השפעה לנאצים. אמא בטח גאה נורא. בן שפירו (צילום: פוקס ניוז)

ברואר אמר לחוקריו שהוא רצה "להכניס בהם פחד אלוהים", ו"לשלוח מסר של, כזה, תעופו מפה". סניגוריו הודו שמרשם נדבר בטיעונים פסודו-אינטלקטואליים בזכות "עליונות לבנה". הראיות שהוגשו לבית המשפט כללו ממים גזעניים שברואר שיתף ברשת ותמונות סלפי עם סמלים נאציים. רקע הטלפון הנייד שלו היה תמונה של צלב קרס.

בן שפירו מביך את עצמו וקורא לאחד השמרנים הבולטים בבריטניה "שמאלני" כי אין לו טיעונים אחרים

סניגוריו ביקשו עבורו עונש קל יותר והאשימו ברדיקליזציה שלו את אשתו, שגדלה בבית הרוס ובילתה שעות בשיחות באפליקציות כמו דיסקורד וגאב, שהפכו פופולריות בקרב חסידי העליונות הלבנה. לדברי בעלה, היא החלה באתרי "מיינסטרים" כמו פוקס ניוז, ומשם עברה לברייטבארט וטוריו של בן שפירו, שהיוו עבורה "גשר" לאתר הנאצי סטורמפרונט.

את המאמרים שמצאה באתרי הרפש היתה חולקת עם בעלה, והיא גם קישרה אותו עם אדם שכונה "אסבסטוס פיטר", שהזדהה כ"זהותן אירופאי" וביקש לגייס קיצונים באינדיאנה לביצוע פשעי שנאה. "פיטר" הוא זה ששכנע אותם לתקוף בית כנסת והורה להם איזה ציוד לקנות.

אשתו, קיאומי, שפניה מוסתרים כי היתה קטינה בעת ביצוע הפשע. היא גם חמקה ממאסר. תליון צלב הקרס לא צונזר (צילום: מסמכי ביהמ"ש, דרך Buzzfeed)

התובעים הודו בתפקיד ששיחקו אחרים ברדיקליציה של ברואר, אולם טענו שאין בכך כדי להפחית מאחריותו למעשיו. "מה שרלוונטי הוא פתיחותו של ברואר לאידיאולוגיה הנאצית, למחשבתו של אדולף היטלר, ולגזענות ולאנטישמיות הנלוות לה", אמרו התובעים. "והראיות מוכיחות כי ברואר היה, במשך חודשים, לא רק פתוח לרעיונות אלא ניסה בפועל להפיץ אותה הלאה".

עמיתיו לעבודה סיפרו לחוקרים כי ברואר הרבה לדבר על עליונות לבנה וניסה לגייס אותם לתנועה הניאו-נאצית. ביום שלאחר השחתת מתחם בית הכנסת, הבחין עמית לעבודה כי ברואר נראה שמח במידה חריגה ושאל למה. ברואר תיאר בפני עמיתו את מעשה הוונדליזם והראה תמונות. "הוא היה נרגש", אמרו התובעים, "וגאה במה שעשה".

YOU MIGHT ALSO LIKE