מאבקי כוח: הפגנת ה-KKK בדייטון לא עמדה מול ההתנגדות העצומה
ההפגנה הזאת עוררה חשש רב, וגרמה לעיר להוציא מאות אלפי דולרים כדי להיערך לעימותים. הגזענים הבודדים שהגיעו נתקלו בהתנגדות מרשימה

צעדת ארגון העליונות הלבנה KKK שנערכה אתמול בדייטון, אוהיו, גרמה לחשש רב בעיר וזכתה לתשומת לב כלל ארצית. טרם הצעדה חששו רבים שהארגון יגרום למהומות, אך התוצאות בשטח היו מעודדות: רק תשעה תומכים הגיעו לצעדה - והם נתקלו בהפגנה נגדית של ארגונים המתנגדים לשנאה של ה-KKK, אליה הגיעו כ-600 בני אדם.

היהודי הזה יחליף אתכם. אחד ממאות המשתתפים בהפגנת הנגד (צילום: Getty)

משטרת דייטון נקטה בכמה צעדים מראש כדי למנוע איבוד שליטה על שתי ההפגנות. דוברת המשטרה קארה ניס, אמרה כי יותר מ-350 שוטרים הוצבו במקום כדי לשמור על הסדר. תומכי ה-KKK רוכזו בחצר בית המשפט המקומי, והמשטרה הפרידה בין שתי ההפגנות באמצעות גדר. למרות החשש הגדול, שתי ההפגנות עברו בשקט יחסי, לא בוצעו מעצרים ולא היה שימוש בכוח.

מנכ"לית העירייה שלי דיקשטיין אמר כי הצעדה של ה-KKK עלתה לעיר לא פחות מ-650 אלף דולר בכוח אדם ובציוד.

המפגינים שבאו להתנגד להפגנת ה-KKK, קראו לעבר אנשי העליונות הלבנה כי הם אינם רצויים כאן, וקריאות נוספות. גם בתי עסק מקומיים הביעו את התנגדותם ל-KKK והציבו בחנויותיהם שלטים הקוראים להוציא את השנאה מדייטון.

בתום ההפגנות, ראשת עיריית דייטון נאן ויילי אמרה כי ההפגנות סייעו להדגיש את בעיות הסגרגציה בעיר. "הפרק המכוער מאחורינו, אבל זה אומר שאנחנו צריכים לחזור ולעשות עבודה אמיתית - להבטיח שלא משנה איך אתם נראים, מאיפה אתם באים, או את מי אתם אוהבים, יכולים להיות חיים טובים בדייטון".

YOU MIGHT ALSO LIKE