כלבה בריאה לגמרי הורדמה כדי להיקבר עם הבעלים
אהבה או אנוכיות? אישה מווירג'יניה רצתה לבלות את זמנה עם כלבת המחמד שלה גם בעולם הבא. אז היא הורתה בצוואתה להרדים את אמה הבריאה לגמרי, לשרוף את גופתה ולקבור את כד האפר לצידה

כלבת שי צו בריאה לגמרי מווירג'יניה בשם אמה הורדמה, ואז גווייתה נשרפה - משום שבעלת הכלבה, שהלכה לעולמה במרץ, דרשה בצוואתה כי הכלבה תבלה את הנצח במחיצתה. אמה הועברה למקלט לבעלי חיים במחוז צ'סטרפילד בשמונה במרץ והורדמה כעבור שבועיים.

הכלבה אמה. איך אפשר? (צילום: הושג בידי הניו יורק דיילי ניוז)

במהלך השבועיים האלה עשו חברי צוות המקלט כל שביכולתם כדי לשכנע את משפחת המנוחה להתיר לכלבה לחיות - אולם לשווא. ב-22 במרץ הגיע המוציא לפועל של הצוואה למקלט לקחת את הכלב. שוב ניסו אנשי המקום לשכנע את המוציא לפועל לחתום על מסירת הכלב ולאפשר להם למצוא בית שיאמץ אותו, אולם עורך הדין סירב. אמה נלקחה לוטרינר מקומי, והורדמה למוות

בשיחה עם תחנת WWBT בבירת המדינה ריצ'מונד, אמר מנהל המקלט "אכן הצענו פעמים רבות שיחתמו על מסירת הכלבה משום שזוהי כלבה שבקלות יכולנו למצוא לה בית חדש להתחיל בו חיים חדשים". לאחר שאמה הוצאה להורג, גווייתה הובאה למרכז לשריפת גוויות של חיות מחמד, ואפרה נמזג לתוך כד. את המכל הזה מתכוונים בני המשפחה לקבור לצד הבעלים, שהורתה בצוואתה על הריגת הכלבה.

על פי דיווח התחנה (השייכת לרשת NBC), קבירת שרידי כלב שרופים לצד גופת אדם היא מעשה לא חוקי בבתי עלמין ציבוריים, אם כי ישנם בתי קברות פרטיים המרשים זאת. ב-2014 העבירה וירג'יניה חוק המתיר לבתי עלמין להקצות שטח בו ייקברו בני אדם וחיות המחמד שלהם זה לצד זה, אולם האזור חייב להיות מסומן בבירור ואסור בכל מקרה לקבור את שרידי החיה באותו קבר עצמו עם גופת האדם.

מותר בווירג'יניה לקבור חיות מחמד לצד הבעלים, אולם רק בחלקות נפרדות ומסומנות, ולא באותו קבר (צילום: America's Most Haunted)

שי-צו הוא זן כלבים שמקורו בטיבט - מה שמסביר את פרוותו הארוכה והחמה - אולם עבר הרביה סלקטיבית לצורתו הנוכחית בסין. הוא נמנה על משפחת "כלבי הצעצוע" ומשקלו הבוגר בין 4-7.25 ק"ג. הוא נחשב לכלב עתיר חיבה, שובב ומוחצן, היכול לחיות עד גיל 18 שנה. לא ידוע מה היה גילה של אמה בעת שהושם קץ לחייה.

בהודו היה פעם מנהג רווח, שלמרבה הצער יש מעטים שעודם דבקים בו, לפיו אישה נשרפת בחיים עם מות בעלה. אולי צריך לנשום לרווחה שאמה הורדמה ללא כאב בטרם עלתה בלהבות, אבל מוטב שארה"ב תצטרף למדינות כמו בריטניה, שם אמנם יכולים בעלי חיות מחמד להרדימם - אולם רק לפי צורך ממשי וכמוצא אחרון, ולא כגחמה מסוג זה. באנגליה, ובמדינות אחרות בעלות חקיקה מתקדמת בתחום, היתה הכלבה נלקחת מן היורשים ומוצעת לאימוץ.

YOU MIGHT ALSO LIKE