מיזורי: שלושה הרוגים בסופת טורנדו קשה, רבים עדיין לכודים בין ההריסות
לקראת חצות הלילה פגע טורנדו קשה והרסני בבירת המדינה, ג'פרסון סיטי, והתקדם לכיוון צפון מזרח. "המצב כאוטי עכשיו", אמר מפקד המשטרה. חשש מפני סופות נוספות

"טורנדו אלים" פגע בג'פרסון סיטי, בירת מיזורי, וגרם לנזקים כבדים במהלך הלילה. הסופה הביאה למותם של שלושה בני אדם, והותירה לכודים רבים בהריסות בתיהם. שירות החיזוי דיווח על "טורנדו גדול והרסני" שפגע באזור זמן קצר לפני חצות הלילה, והוא נע לכיוון צפון מזרח במהירות של 40 מייל לשעה.

ההריסות במיזורי. בג'פרסון סיטי עצמה לא היו הרוגים (צילום: טוויטר)

"צוותי החירום הגיבו בצורה מהירה ובתיאום רחב בזמן שרוב המדינה התמודדה עם מזג אוויר קיצוני ומסוכן שהותיר פצועים, לכודים ואף גרם למותם של שלושה בני אדם", אמר המושל מייק פרסון, "אני רוצה שצוותי החירום, וכל מי שניגש לסייע בלי לחשוב על עצמו, ידעו כמה המעשים שלהם מוערכים על ידי כל תושבי המדינה".

מפקד משטרת ג'פרסון אמר לפנות בוקר כי בעיר עצמה לא היו דיווחים על הרוגים, אך כן נעשו דיווחים על אנשים שנלכדו בין הריסות הבתים. "זה מצב כאוטי עכשיו", אמר ויליאמס והציג לראווה הריסות בתים שנפגעו מהסופה הקשה.

בתי החולים נערכו למצב חירום, אך הם לא חזו בעלייה משמעותית במספר הנפגעים שהגיעו לקבלת טיפול רפואי. "יש לנו ארבעה פצועים במצב קל", אמרה ג'סיקה רויסטון, דוברת המרכז הרפואי סנט מארי. במהלך הסופה הייתה גם פגיעה ברשת החשמל.

"אחד הבניינים הפך לקומה אחת". מנזקי הסופה (צילום: טוויטר)

שירות הבטיחות הציבורי של מיזורי הודיע בטוויטר כי יש חשש מפני סופות טורנדו נוספות וקיים גם חשש מפני שטפונות פתע.

אוסטין תומסון, 25, היה בחדר הכביסה בבניין שלו כאשר הבחין שהרוח מתגברת. הוא ראה גשם זלעפות יורד מהשמיים ותורן של דגל שקורס בשל הרוחות החזקות. החלונות נשברו והוא הסתתר בין מכונות הכביסה הכבדות. לאחר שהמצב נרגע קצת, הוא יצא לראות מה הנזק. "כל הבניינים פה באזור הם עם שתי קומות, אבל בניין אחד הפך לקומה אחת", סיפר.

YOU MIGHT ALSO LIKE