"תרמתם כסף לדאע"ש. התקשרו לעורך הדין לסדר את זה או שתלכו לכלא"
זו ההונאה החדשה שרצה ברשתות החברתיות. נוכלים יוצרים אתכם קשר באפליקציות מסרים ומשחקים מקוונים, מתחברים, ממציאים סיפור עצוב ומבקשים תרומה - ולמחרת מתקבל טלפון מ"סוכנות לאכיפת חוק"

נוכלים משתמשים בפייסבוק מסנג'ר ובאפליקציות מסרים אחרות כדי להונות אמריקאית ולגרום להם לחשוב שתרמו כסף לארגוני טרור כמו דאע"ש ואל-קאעדה. כך נאמר באזהרה חדשה מטעם מחלקת המפקח הכללי של המשרד לביטחון המולדת.

נחכה לחברות שימציאו סינון גם לנוכלות החדשה

על פי האזהרה, הנוכלים יוצרים קשר באמצעות אפליקציית מסרים או אפילו משחקים כמו "Words With Friends", או לעתים מעמידים פנים שיש להם עניין רומנטי בקורבן. בסופו של דבר, הנוכל\ת ממציא סיפור על קשיים כלכליים ומבקש\ת כסף.

יום אחרי שהקורבנות שולחים כסף, הם מקבלים טלפון מן הנוכלים, המתחזים הפעם לאנשי רשויות אכיפת החוק - לרוב תוך התקשרות ממספר המופיע בטלפון שלכם כסוכנות לגיטימית כמו DHS. הנוכלים אומרים לקורבנות שהם נתנו כסף ביום הקודם לארגון פשע או טרור כמו דאע"ש או אל-קאעדה, ומאיימים עליהם במאסר.

לאחר מכן אומרים הנוכלים לקורבן התורן ליצור קשר עם עורך דין, שיוכל לסייע להם לפתור את הבעיה. אז, כמובן, מורה "עורך הדין" לקורבן לשלם להם אלף דולר - לעתים יותר - כשכר טרחה התחלתי. האזהרה שהוציא המשרד הפדרלי מזכיר לאמריקאים שנוכלים מסוגלים לזייף את ה-caller ID של רשויות אכיפת חוק. "רשויות אכיפת חוק לגיטימיות לעולם לא יבקשו מכם לשלם קנסות בטלפון ולא יבקשו מכם כסף", מזכירים במשרד לביטחון המולדת.

עוקצים, נחסמים - ועוברים לקומבינה הבאה

זוהי כמובן רק הנוכלות האחרונה בשורה ארוכה, שימיה כימי האינטרנט. כולם מכירים את הנסיך הנורבגי, וגם את האישה היפהפייה שמופיעה בחייו של גבר בודד משום מקום. היה את עוקץ "שירות הלקוחות של ספק הסלולר" עליו דיווחנו, והיה את עוקץ "רכשתם מוצרים ולא שילמתם. אם לא תשלמו תגורשו מארה"ב" שגם עליו דיווחנו (ראו בקישורים לעיל).

הרשויות וחברות הסלולר נמצאות במירוץ מתמיד להדביק את הנוכלים ולמצוא "טלאי" של פיתרון לקומבינה האחרונה. כך למשל חברות הסלולר מחזיקות ברשימות עצומות, מתעדכנות ללא הרף, של מספרים המשמשים לביצוע עוקץ, ואז כשהם מתקשרים אליכם מופיע אצלכם בתור זיהוי "סביר שזה נוכל" ואתם יודעים לא לענות. אבל כל זה כמובן קורה בדיעבד, אחרי שכמה וכמה אנשים משלמים כסף טוב לשווא - והנוכלים עוברים לקומבינה הבאה, שנגדה עדיין אין תרופה טכנולוגית. 

YOU MIGHT ALSO LIKE