התקוממות הסוסים: הסוס התנער מרוכבו ורץ על דעת עצמו
בצל התרבות מקרי מוות במסלולי המירוצים, סוס אחד קם ועשה מעשה. לרוכב שלום, והסוס היה בתמונת הניצחון עד בערך אמצע המירוץ. אומת האינטרנט שועשעה במיוחד

אתמול נערך מרוץ הסוסים "פריקנס סטייקס" - אחד מהשלושה (יחד עם הקנטאקי דרבי והבלמונט סטייקס) המהווים את "הכתר המשולש" של מירוצי הסוסים הגזעיים בארה"ב. לאחרונה מתנהל בארצות הברית ויכוח חריף על היחס לסוסים בענף המירוצים, בעקבות עשרות מקרי מוות על המסלול ובאורוות לאחרונה - בעיקר במסלולי קליפורניה, אבל בכל הארץ. לכן אולי סמלי מה שקרה אתמול על המסלול בבולטימור.

לרוכב שלום (פיזית. הכבוד והמוראל לא משהו) והסוס רץ לבדו, כמו שאלוהים התכוון (צילום: NBC)

וור אוף וויל אולי היה הסוס המנצח, אבל ההצגה גנב דווקא בודיאקספרס - סוס שסיים מחוץ לשלושת המקומות הראשונים ("מחוץ לכסף") שגנב את ההצגה ללא עוררין. הסיבה לכך היתה שבודיאקספרס, סייח בן שלוש שאחד מאחיו זכה בקנטאקי דרבי, ניער מעליו את רוכבו מיד עם הזינוק מהשער - אבל המשיך להתחרות במרוץ עד תומו, באירוע הגדול של השנה במסלול המירוצים פימליקו שבבולטימור. עד בערך אמצע המירוץ הוא אפילו נראה כמועמד לנצח.

"אתה צריך להיזהר כי חלקם מנסים לנצח", אמר מאמן הסוסים האגדי בוב באפרט בשיחה עם סוכנות הידיעות AP, בנוגע ל"סוסים נמלטים" מסוג זה. "היו לי סוסים שניסו לנצח. לפעמים הם נותנים מירוץ נהדר". למרבה המזל, הרוכב הוותיק ג'ון ולאסקז לא נפגע בנפילה.

לאחר המירוץ, שוחח ולאסקז על נפילתו הפתאומית. "מרגע שהדלתות נפתחו, לא ישבתי טוב על האוכף מההתחלה. הוא סוג של קפץ הצידה", סיפר. "הרגליים שלי לא היו בארכופים אז איבדתי את שיווי המשקל שלי בנקודה זו, ונפלתי". כך הסתיים בצורה מאכזבת מה שאמור להיות יום גדול לרוכב - הזדמנות להתחרות במירוץ טריפל קראון.

מהנפילה ועד הכתרת המנצח. עד האמצע כזה, גיבורנו לגמרי היה בתמונה

בתיעוד הווידאו של המירוץ ברשת NBC נראה אחד הסייסים עדיין מחזיק ברסנו של בודיאקספרס עם פתיחת השער, וזה אולי מסביר מדוע הסוס נרתע וזרק את רוכבו. בוידאו נראה הסיס מחווה בתסכול נוכח הזינוק הכושל. האירוע אולי ציער את קבוצת בודיאקספרס, ואת אלה שהימרו על הסייח, אולם המקרה סיפק שפע של שעשוע לאומת האינטרנט.

"אפשר אולי לדבר על זה שרוכבים הם לגמרי אופציונליים? זאת אומרת, כולנו ידענו את זה. אנחנו בעלי החיים פשוט נחמדים, אז אנחנו סובלים אתכם בני האדם כבר, מתמיד כזה. אבל בואו", צייץ משתמש "כלב" בשם rorothepup. אחרת צייצה "סוס שרץ בלי רוכב נראה כמו מטאפורה ל-2019", ו"יאהו ספורטס" הבריקו עם: "כבוד לבודיאקספרס על שהשלים את יום העבודה למרות שהבוס הבריז מוקדם".

YOU MIGHT ALSO LIKE