סוגיית הפשיעה בקרב מהגרים: מחקר חדש מפריך את טענות הנשיא טראמפ
כשהחליט לרוץ לתפקיד החשוב בעולם, טראמפ טען כי "מקסיקו שולחת אנסים שמביאים פשע וסמים", אך מחקר נוסף מצא שדווקא נרשמה ירידה גדולה בפשעים האלימים בערים הגדולות

ערים אמריקאיות אשר מקבלות מהגרים לא חוקיים לתחומן אינן חוות עלייה בכמות הפשעים האלימים ופשעי רכוש, כך עולה ממחקר משותף שבוצע ע"י המלכ"ר "פרויקט מארשל", והעיתון המוביל "הניו יורק טיימס".

דונלד טראמפ במהלך הקמפיין הנשיאותי (צילום: AP)

ממצאי המחקר למעשה מפריכים את אחת מהטענות האהובות על הנשיא טרמאפ, לפיו מהגרים לא-מתועדים מהווים סכנה פלילית לתושבי ארה"ב. "כשמקסיקו שולחת לנו את אנשיה, אלה לא הטובים שלהם. הם לא שולחים אנשים כמונו, אלה אנשים עם הרבה בעיות והם מגיעים אלינו. הם מביאים סמים, הם מביאים פשע והם אנסים", אמר טראמפ כאשר הכריז על מועמדותו ביוני 2015.

מאז שנכנס לתפקיד הנשיאות בראשית שנת 2017, טראמפ החליט להחריף את הטון תוך כדי שהוא טוען שמהגרים לא חוקיים אשר מתמקדמים ב"ערי המקלט" גורמים לעלייה בפשיעה באזור. כאמור, המחקר הוכיח כי טענה זו אינה נכונה.

המחקר השווה בין נתוני הפשיעה בקרב מהגרים לא חוקיים בערים גדולות, לבין נתוני הפשיעה הרשמיים שפורסמו ע"י הבולשת הפדרלית (FBI) בנוגע לשנים 2007 עד 2016. נמצאה ירידה בפשיעה האלימה ובפשעי רכוש כגון גניבה ופריצה, ולא נמצא קשר כלשהו למהגרים לא חוקיים.

אין זו הפעם הראשונה שמחקר מפריך את טענת הנשיא. בשנה שעברה נערך מחקר שבחן את סוגיית הפשיעה של מהגרים לא חוקיים בטקסס, ונמצא ששיעור השפיעה בקרב ילידי ארה"ב גבוה יותר מזה של המהגרים במדינה, בין אם מדובר במהגרים לא חוקיים או בחוקיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE