לפרק הסיום של "משחקי הכס" עשויות להיות השלכות מפתיעות
סקר חדש מראה כי מיליוני עובדים צפויים לאחר ואף להיעדר מעבודתם ביום שני שלמחרת שידור פרק הסיום המצופה של הסדרה שהפכה לתופעה תרבותית. עורכיו מציעים למנהלים לאמץ את האירוע הגדול ליצירת אחווה במקום העבודה ולא להעניש עובדים שיסבלו מ "חמרמורת משחקי הכס"

סקר חדש שפורסם השבוע מגלה כי הסיום של "משחקי הכס" עשוי להיות אחראי להרבה מאוד כסאות ריקים ביום שני הקרוב, 20 במאי.

ביוש. גיבורי "משחקי הכס" (צילום: HBO)

על פי הסקר שנערך על ידי חברת ניהול ומחקר כח האדם "קרונוס", כמעט 11 מיליון בני אדם עשויים להיעדר מהעבודה ביום שני, 20 במאי, יום למחרת הקרנת פרק הסיום של הסדרה ששברה את כל השיאים הטלוויזיוניים. הסקר נערך בקרב 1,090 עובדים מגיל 19 ומעלה ולאחר מכן ממצאיו תורגמו למספרים כללים על פי פילוח התשובות בקרב משיביו.

הפגיעה בפריון העבודה באותו יום עשויה להיות גדולה אף יותר, שכן המספר הכולל של אנשים שעשויים לאחר, לעבוד מהבית או באופן כללי להיות פחות פרודוקטיביים עומד, על פי הסקר, על כ-27.2 מיליון בני אדם. עם זאת, עורכי הסקר ממליצים למעסיקים לא להעניש עובדים שיסבלו מ "חמרמורת משחקי הכס" – אל דווקא לאמץ את האירוע הטלוויזיוני הדרמטי לחיקם, לטובת המורל המשרדי.

"מה אנחנו אומרים לאלוהי ההיעדרויות? לא היום, או לפחות זה מה שארגונים יכולים להשיג אם הם יאמצו, במקום להמנע, את התופעה התרבותית ש 'משחקי הכס' הפכה להיות", אמרה ג'ויס מארוני, מנהלת מכון כוח העבודה בקרונוס, תוך שהיא מרפררת לדבריה של אריה סטארק, מהדמויות האהובות בסדרה, מתוך הפרק בו התנהל הקרב על ווינטרפל.  

לא היום. אריה סטארק, מתוך הקרב על ווינטרפל (צילום: HBO)

מארוני ממליצה "להעצים עובדים באמצעות לוחות זמנים גמישים והאפשרות לבקש זמן חופשי או להחליף משמרות מכל מקום ובכל זמן, כדי לחוות רגעים שחשובים להם בחיים. אל תתביישו להשתמש במכנים משותפים מהתרבות הפופולארית כדי לבנות אחווה בין עובדים ומנהלים".

העונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס", הפקת הענק של רשת HBO המבוססת על סדרת ספרי "שיר של אש וקרח" של ג'ורג' ר.ר. מרטין, משודרת בימים אלה וזוכה לנתוני הצפייה הטובים ביותר של הסדרה אי פעם. פרק הסיום המצופה ישודר ביום ראשון הקרוב ויביא לסיומה תופעה תרבותית חוצת מגזרים, גילאים וטעם טלוויזיוני.

YOU MIGHT ALSO LIKE