דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בדמשק
תחנת הטלוויזיה של המדינה שידרה מה שנראה ככלי טיס בלתי מאוישים מרחפים בשמי הלילה על רקע קולות נפץ. ארגון זכויות אדם סורי טוען שמקור ההפצצות בטילים ששוגרו מישראל. כמה מהכלים יורטו, ישראל לא התייחסה לפרסומים

דיווחים בסוריה טוענים כי ישראל תקפה בבירה דמשק, כך פורסם על ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

כמה מהגופים שנצפו בשמיים יורטו. טילים בשמי דמשק (הצילומים אינם מהמתקפה האחרונה. צילום: AP)

תושבי דמשק, בירת סוריה דיווחו היום (שישי) על פיצוצים שנשמעו ברחבי העיר. תחנת הטלוויזיה שבשליטת המדינה דיווחה ש "מטרות אויב" שהגיעו מכיוון ישראל אחראיות לפיצוצים, זאת לאחר שבעבר ישראל נטלה אחריות להפצצות אוויריות בסוריה. ארגון זכויות אדם סורי שבסיסו בבריטניה, שמנטר את האירועים בסוריה בהלך מלחמת האזרחים בה, טען כי הפיצוצים נגרמו מירי טילים ישראלי.

צילומים שפורסמו בערוץ המדינה הראו שובלי אור בשמי הלילה על רקע קולות פיצוצים ומה שנראה כמו גופים מוארים שממריאים לכיוון השמיים. על פי הדיווחים, מערכות הגנה אוויריות על הקרקע הופעלו נגד גופי ההפצצה ויירטו כמה מהם. לא דווחה על נפגעים או על נזק משמעותי. על פי הדיווח של רויטרס, ישראל לא התייחסה לאירועים מהיום, אולם בחודשים האחרונים היא מודה יותר ויותר במעורבותה במתקפות על יעדים שחשודים כמזוהים עם איראן וחיזבאללה.

ההנהגה הישראלית הנוכחית רואה באיראן את האיום הגדול ביותר על המדינה, ובארגון הטרור חיזבאללה את האויב המרכזי על גבולותיה. שני גופים אלה מקורבים מאוד לשלטון הסורי, וסייעו לרודן בשאר אל אסד לשמר את שלטונו בשמונה שנות מלחמת האזרחים במדינה. גורמים בישראל מודאגים שחזבאללה ואיראן ינצלו את הכאוס השורר במדינה להעברת אמצעי לחימה לארגון הטרור, שישמשו בבוא העת למתקפה על ישראל.

חיזבאללה, בתמיכת איראן, סייע לו לשמור על כסאו. נשיא סוריה בשאר אל אסד ומזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה (צילום: Syria scope)

המתיחות האזורית מול איראן הסלימה בחודשים האחרונים ומלווה באיומים הדדיים בין וושינגטון וטהרן. השבוע הגיעה המתיחות לרמה חדשה, לאחר שארבע מכליות נפט הותקפו במפרץ הפרסי.

YOU MIGHT ALSO LIKE