ארה"ב מפנה דיפלומטים רבים מאדמת עיראק בשל חשש ביטחוני
החשש מפני עימות חמוש בין טהרן לארצות הברית עולה שלב, ובוושינגטון לא מוכנים לקחת סיכון. בינתיים, התבטאויות בריטיות מגלות את הפער שיש ביחס לאיום האיראני

הצבא האמריקני העלה את רמת הכוננות עבור כוחותיו בעיראק, בעוד שמשרד החוץ הורה היום (רביעי) לכל הסגל הדיפלומטי במדינה, אלה שאינם בתפקידי חירום, לעזוב את המדינה באופן מיידי. זאת, על רקע המתיחות הגוברת עם איראן.

מסוקים אמריקניים במתחם השגרירות בעיראק (צילום: Shutterstock)

דובר של הפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית, קפטן ביל אורבן, אמר כי "ישנו איום מיידי על כוחות אמריקניים בעיראק", בזמן שהוא מנסה להבהיר דיווחים סותרים שפרסם אתמול מפקד הכוחות הבריטיים מייג'ור ג'נרל כריס גיקה, בכיר בריטי בקואליציה נגד דאע"ש שמובילה ארצות הברית. גיקה אמר כי "אין איום גובר מצד כוחות איראנים בעיראק ובסוריה". המסרים הסותרים מדגישים את הפילוג בין וושינגטון לבנות בריתה בנוגע לאיום שנשקף מאיראן.

ממשל טראמפ קבע את ההתנגדות לאיראן כאחד מעמודי התווך של מדיניות החוץ שלו. הנשיא האמריקני פרש מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 בין איראן לבין מעצמות העולם. טראמפ החזיר את הסנקציות שהוטלו על האיראנים לפני שנחתם ההסכם והגביר את הלחץ הצבאי על משטר האייתוללות.

בינתיים בבגדד פרסמה היום השגרירות האמריקנית הודעה ולפיה כל הסגל שאינו חירומי יעזוב את המדינה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה וושינגטון על איומים מצד איראן לפגוע בכוחות אמריקניים על אדמת עיראק. הממשל לא חשף פרטים נוספים על האיום המסתמן.

סעודיה הודיעה השבוע כי שני מכליות נפט שלה ותשתית אנרגיה נוספת נפגעה כתוצאה מ"חבלה" במפרץ הפרסי. החות'ים שלוחמים בתימן ומקבלים תמיכה מהאיראנים, נטלו אחריות על התקיפה באמצעות רחפנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE